Web Informer Button

Οι άλλες μας ιστοσελίδες.


Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη .!!
========================================

Η πονεμένη ιστορία ενός δρόμου-καρμανιόλα

του Σπύρου Κουζινόπουλου
Όταν πριν δέκα χρόνια αποφάσισα να εγκατασταθώ μόνιμα στη Νέα Μηχανιώνα, ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που όπως μου έλεγαν τότε θα αντιμετωπίσω στην περιοχή, ήταν το άθλιο οδικό δίκτυο και κυρίως ο δρόμος Καρμανιόλα Θεσσαλονίκη-Ν.Μηχανιώνα. Δέκα χρόνια μετά, το πρόβλημα όχι μόνο δεν βελτιώθηκε, απεναντίας οξύνεται περισσότερο. Και οι υποσχέσεις του τότε νομάρχη Παναγιώτη Ψωμιάδη ότι θα παραιτηθεί αν δεν φτιαχτεί ο δρόμος, έμειναν στα χαρτιά. Κάποια στιγμή ο νομάρχης έγινε αντιπεριφερειάρχης, κάποια άλλη στιγμή «έφυγαν» τον λαλίσταττο Πανίκα, όμως η αντιπεριφέρεια, στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει το οδικό δίκτυο του νομού, συνεχίζει να σφυρίζει αδιάφορα, όπως σε όλα τα άλλα ζητήματα που ταλανίζουν το δήμο Θερμαϊκού.
Ενημερωτικά να πούμε ότι ο δρόμος αυτός, που χαράχτηκε τη δεκαετία του ’50, λίγο μετά το τέλος του Πολέμου,  από το 21ο χλμ. μέχρι το 31ο χλμ. (λίγο πριν από τη Νέα Μηχανιώνα), έχει τα χαρακτηριστικά επαρχιακής οδού, αν και εξυπηρετεί το μεγαλύτερο μέρος του δήμου Θερμαϊκού, με πολυσύχναστα αστικά κέντρα όπως είναι η Περαία, οι Νέοι Επιβάτες, η Αγία Τριάδα, το Αγγελοχώρι, η Κερασιά και η Νέα Μηχανιώνα. Συνδέοντάς τα με την πρωτεύουσα του δήμου, που είναι η Περαία. Ένα δρόμο δηλαδή με πολύ μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, που αυξάνεται και υπερδιπλασιάζεται τους περισσότερους μήνες του έτους, λόγω των επισκεπτών και των τουριστών οι οποίοι συρρέουν στην περιοχή.
Αυτό λοιπόν το οδικό δίκτυο, έχει χαρακτηριστεί εδώ και χρόνια ως ο πλέον επικίνδυνους δρόμος του νομού Θεσσαλονίκης, ιδιαίτερα το τμήμα του από την Περαία μέχρι τη Νέα Μηχανιώνα. Καθώς το  πλάτος του είναι λιγότερο από επτά μέτρα, με έντονες κλειστές στροφές που εγκυμονούν σοβαρότατους κινδύνους τροχαίων ατυχημάτων. Σύμφωνα μάλιστα με μία στατική μελέτη του ΑΠΘ, σε αυτό το τμήμα του οδικού δικτύου, καταγράφονται κάθε χρόνο περισσότερα από τριάντα τροχαία ατυχήματα το χρόνο, με τουλάχιστον πέντε νεκρούς και 50 τραυματίες κατά μέσο όρο ετησίως.
Και άντε, για τη διαπλάτυνση του δρόμου η Αντιπεριφέρεια επικαλείται την έλλειψη χρημάτων για τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις. Για την ανύπαρκτη διαγράμμιση όμως για την οποία χρειάζονται μόνο λίγα κιλά μπογιάς;    
Σύμφωνα με έρευνα φοιτητών της Πολυτεχνικής σχολής του ΑΠΘ, που διεξήχθη με την επίβλεψη του καθηγητή Οδοποιίας Γιώργου Τσώχου, ένα από τα προβλήματα της οδού είναι η ύπαρξη έντονων στροφών από το 22ο χιλιόμετρο και μετά. Σε πολλά σημεία του οδοστρώματος διακρίνονται έντονες διαβρώσεις, οφειλόμενες κατά τα στοιχεία της έρευνας σε επιδράσεις καιρικών φαινομένων και στη διέλευση βαρέων οχημάτων. Ακόμη ένα εμφανές πρόβλημα είναι η κατάσταση των αποχετευτικών φρεατίων παραπλεύρως της οδού, τα οποία κατά τη διάρκεια βροχοπτώσεων προκαλούν σοβαρά προβλήματα τόσο στη διέλευση των οχημάτων όσο και στην κατάσταση του οδοστρώματος από τα στάσιμα νερά. 
Πέρα από τα χαρακτηριστικά της οδού, υπάρχουν συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες, οι οποίες δυσχεραίνουν κατά πολύ τη σωστή κυκλοφορία. Στο 19ο χιλιόμετρο υπάρχει το γνωστό εκκλησάκι τοποθετημένο κατά το ήμισυ μέσα στην οδό. Στο σημείο αυτό το πλάτος της οδού μειώνεται απότομα κατά μία λωρίδα για τους οδηγούς που κατευθύνονται προς τη Θεσσαλονίκη. Η θέση αυτή αποτελεί πρόβλημα, αν και υπάρχει προειδοποιητική πινακίδα. Μια άλλη ιδιαιτερότητα της οδού είναι η ύπαρξη έντονης βλάστησης στα πλάγια και κυρίως σε στροφές, με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση της ορατότητας του οδηγού. Σε πολλές περιπτώσεις καλύπτονται και πινακίδες σήμανσης. 
Από τα σοβαρότερα προβλήματα του οδικού τμήματος είναι η έλλειψη κατάλληλης σήμανσης και διαβάσεων σε μεγάλο τμήμα του επαρχιακού δικτύου Περαίας - Νέας Μηχανιώνας, ενώ φωτισμός υπάρχει σε πολύ λίγα σημεία μετά την Αγία Τριάδα. 
Αν υπήρχε ένας σωστός και ασφαλής δρόμος, ο χρόνος διαδρομής από Μηχανιώνα-Περαία προς Θεσσαλονίκη θα ήταν μόνο 20 λεπτά και όχι μία ώρα που είναι σήμερα.
Σοβαρή ανακούφιση για τους μετακινούμενους από τη Ν.Μηχανιώνα, προσφέρει η εναλλακτική διαδρομή μέσω Πλαγιαρίου, ένας δρόμος που κι αυτός παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα.
Το οδικό δίκτυο Θεσσαλονίκη-Περαία-Ν.Μηχανιώνα, θα μπορούσε να βελτιωθεί αυτή την δεκαετία, αν υπήρχε μια στιβαρή και αποφασιστική δημοτική αρχή, παλιότερα στο δήμο Μηχανιώνας και τελευταία στο δήμο Θερμαϊκού. Μία δημοτική αρχή με πυγμή, που θα πίεζε δυναμικά τους αρμόδιους και πρωτίστως Περιφέρεια και Αντιπεριφέρεια για το ξεμπλοκάρισμα του έργου. Ώστε να πάψει να αποτελεί εφιάλτη για τους διερχόμενους οδηγούς αλλά και τους πεζούς. Να πιέσει όλους εκείνους τους αρμόδιους που αραδιάζουν μόνο στα χαρτιά προεκλογικά «έργα», αντί να σκύψουν στα προβλήματα και να βρουν εφικτές για την περίοδο που διανύουμε λύσεις.
Το δίλημμα λοιπόν για τους δημότες του Θερμαϊκού στις προσεχείς δημοτικές εκλογές, είναι αν θα επιτρέψουν να διοικήσουν το δήμο άνθρωποι που δοκιμάστηκαν στο παρελθόν και απέτυχαν ή θα ανοίξουν το δρόμο σε  άφθαρτες δυνάμεις της δημιουργίας και της προόδου. Σε συμπολίτες μας που απέδειξαν έμπρακτα ότι αγαπούν τον τόπο τους, νοιάζονται για τον πολίτη και είναι αποφασισμένοι να δουλέψουν για έναν καλύτερο δήμο στον οποίο θα βρίσκουν όλοι οι δημότες αποκούμπι.


{Ενημέρωση}

    Παρακαλώ κατά την αναδημοσίευση να αναγράφετε την πηγή με ενεργό σύνδεσμο προς το tsounami
    Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος απαγορεύεται ρητά η αναδημοσίευση, αντιγραφή, διασκευή ή αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο του περιεχομένου του παρόντος Ιστολογίου, χωρίς την παραπομπή στην πηγή (Νόμος 2121/1993).
    copyright: Tsounami 2019
TSOUNAMI