Web Informer Button

Οι Απόψεις

Στείλτε μας τις απόψεις σας να τίς δημοσιεύσουμε.

Το Θέμα της Ημέρας .

Η ποιο σοβαρή είδηση της ημέρας.Διαβάστε εδώ .

Οικονομία .

Διαβάστε εδώ.Κατατίθενται τα πρώτα νομοσχέδια της κυβέρνησης.

Πολιτική .

Εκλογές 2015: Νικητής των εκλογών ο ΣΥΡΙΖΑ. Διαβάστε εδώ.

Εγκληματικότητα .

Μαχαιρωμένος βρέθηκε υπαξιωματικός του στρατού στην Κάρπαθο.Διαβάστε εδώ.

Κοινωνικά .

Πώς κατανέμονται οι 40000 θέσεις στους Δήμους.Διαβάστε εδώ.

Τοπικά νέα .

Ολα τα νέα της περιοχής μας. Διαβάστε εδώ.

Περιβάλλον .

Σύνοψη της νομοθεσίας της Ευρωπαικής Ένωσης.Διαβάστε εδώ.

Οι άλλες μας ιστοσελίδες.

www.smart-press.gr

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη .!!
========================================

Δηλώσεις του Προέδρου του Τοπικού Συμβουλίου Αγίας Τριάδας για την νέα χρονιά.(βίντεο)

Συναντήσαμε στην σημερινή εκδήλωση του Συλλόγου στην Αγία Τριάδα τον Πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου κ.Τάσο Ζευκόπουλο ο οποίος και έκανε δηλώσεις για την νέα χρονιά.

Εκδήλωση του Συλλόγου Προσφύγων Αν.Θράκης Αγίας Τριάδας.(βίντεο)

Εκδήλωση πραγματοποίησε σήμερα ο Σύλλογος Προσφύγων Ανατολικής Θράκης Αγίας Τριάδας.Από το πρωί έψαλλαν τα κάλαντα στις γειτονιές του χωριού και το μεσημεράκι άναψαν φωτιές και έψησαν,χόρεψαν τραγούδησαν μέχρι αργά το απόγευμα θέλοντας έτσι να αποχαιρετήσουν τον παλιό χρόνο και να υποδεχτούν τον καινούργιο.Εμείς σαν Ιστολόγιο βρέθηκαμε εκεί όπου και απολαύσαμε τους εκλεκτούς μεζέδες και το πολύ ωραίο κρασί τοπικής παραγωγής.

Πρόεδρος τοπικού συμβουλίου μόνον ο πρώτος σε σταυρούς σύμφωνα με τον νόμο 4071.

"Σύμφωνα με το νόμο 4071/2012 ο Πρόεδρος του συμβουλίου Δημοτικής κοινότητας από 1/1/2013 είναι ο υποψήφιος του συνδυασμού της πλειοψηφίας που έχει λάβει τους περισσότερους σταυρούς προτίμησης"

Αυτά λέει ο νόμος και μάλλον δεν θα μπορεί κανείς να τον αποφύγει.Σε κάποιες δημοτικές κοινότητες είχαν συμφωνήσει οι εκλεγμένοι άσχετα με την σειρά εκλογής των να εναλλάσσονται στην θέση του Προέδρου ανά έτος και ίσως να ήταν  καλό αλλά δυστυχώς, αυτό δεν μπορεί να γίνει και οι όποιες συμφωνίες δεν θα είναι σε ισχύ από την 1-1-2013. Έτσι όσοι περίμεναν ότι θα αναλάβουν πρόεδροι μάλλον αν συνεχίσουν την συμφωνία μεταξύ τους θα παρανομήσουν.Και στον Δήμο μας υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις συμφωνιών π.χ. Δημοτική Κοινότητα Ν. Μηχανιώνας.

Ο Λαυρεντιάδης έδινε 25 χιλιάδες ευρώ τον μήνα στη Μπαλατσινού!

Το όνομα της Τζένης Μπαλατσινού εμπλέκει στην κατάθεσή του ο επιχειρηματίας-χημικός Κ. Μπαλής σύμφωνα με το.fimotro.blogspot.com, που ανέφερε πως ο Λαυρεντιάδης της πλήρωνε αδρά το μήνα 25.000 ευρώ για την εταιρεία που είχε ιδρύσει η σύζυγος του Κωστόπουλου στην Κηφισιά.

Πρόκειται για την BEAUTYWORKS που το ζεύγος Κωστόπουλου κάποτε προέβαλε ως επιτυχημένο εγχείρημα μιας…πετυχημένης μητέρας, αλλά στη συνέχεια την έδωσε στον τρόφιμο πλέον του Κορυδαλλού. Ο Μπαλής κατέθετε μέχρι τα μεσάνυχτα της Παρασκευής στην ανακρίτρια κ. Χατζάκη και όπως αποκάλυψε με ντοκουμέντα ο Λαυρεντιάδης έγινε στυγνός εκμεταλλευτής και εκβιαστής της εταιρείας που ο χημικός είχε στήσει με πολύ κόπο!πηγή

Συνεχίζεται με δυνατούς παίχτες το τουρνουά τάβλι στο PASO all day cafe bar στην Περαία.

Συνεχίζεται το τουρνουά τάβλι στο PASO all day cafe bar στην Περαία.Σήμερα έγιναν άλλοι τέσσερις αγώνες και το ενδιαφέρον ανέβηκε στα ύψη.Μέχρι τώρα έχουν προκριθεί για την επόμενη φάση οι παρακάτω νικητές των πρώτων ζευγαριών:

Πετρόπουλος Κώστας
Φράγκος Γιάννης
Παπαδόπουλος Γιάννης
Τροκάνας Βασίλης
Παράσχου Παναγιώτης
Θεοφίλου Ντένης
Σιώπης Ρούλης
Στεφανίδης Στέφανος
Χατζόπουλος Νίκος
Τροκάνας Γιάννης
Σπυρόπουλος Χάρης
Ντάλλας Θωμάς
Κωνσταντινίδης Σπύρος
Μουτάφης Δημήτριος



Ευχές απο την Παράταξη "Κοινωνία των Πολιτών"

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ 
ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ"

ΕΥΧΟΝΤΑΙ 
ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΗΜΟΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΟΥ ΕΡΧΟΜΟΥ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΤΟΥΣ 
ΥΓΕΙΑ-ΕΥΤΥΧΙΑ-ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ.

Live 2013 στο Lupo di mare Παραμονή Πρωτοχρονιάς.

Με την αλλαγή του νέου χρόνου, σας προσκαλούμε να την περάσετε μαζί μας με ένα μοναδικό λαικό ζωντανό σχήμα.
Ο Χρήστος Κουκουλάκης (φωνή) ο Ανδρέας Ιωαννίδης (μπουζούκι) και η παρέα τους θα μας κάνουν ποδαρικό στην διασκέδαση. 

LUPO DI MARE
Οικονομίου 77
Παραλία Αγίας Τριάδας
6945859723


θα μας βρείτε ΕΔΩ

ΣΟΚ! Έβαλε τέλος στη ζωή του ο ηθοποιός, Δημήτρης Βογιατζής



Ο Δημήτρης Βογιατζής, ο ηθοποιός που όλοι γνωρίσαμε από το σήριαλ «Αέρινες Σιωπές» έδωσε τέλος στη ζωή του.
Η είδηση έγινε γνωστή σε φίλους και συγγενείς του χθες το βράδυ. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι τον Δημήτρη Βογιατζή βρήκε νεκρό η μητέρα του. Η είδηση του θανάτου του έχει συγκλονίσει τον καλλιτεχνικό χώρο. Ο Δημήτρης, απεφοίτησε από το θέατρο Τέχνης. Ήταν ένας καταξιωμένος ηθοποιός, ο οποίος έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό από την πετυχημένη σειρά του Mega «Αέρινες Σιωπές» και συμμετείχε σε αρκετές παραστάσεις.Το καλοκαίρι του 2011 έπαιξε στην «Ειρήνη» του Αριστοφάνη με τον Πέτρο Φιλιππίδη. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τον συνάδελφό του, Χρήστο Συριώτη, ο οποίος ήταν συντετριμμένος, μας επιβεβαίωσε το δυσάρεστο γεγονός. Ο Χρήστος, μη μπορώντας να συγκρατήσει τα δάκριά του μας είπε: «Το πληροφορήθηκε πριν λίγη ώρα και δεν μπορώ να το πιστέψω. Ήμασταν φίλοι. Παίζαμε μαζί το καλοκαίρι...» Η τηλεφωνική μας επικοινωνία σταμάτησε εκεί μιας και ο Χρήστος Συριώτης δεν μπορούσε να μιλήσει από τα δάκρυα και τη συγκίνηση. Πριν λίγη ώρα σοκαρισμένος έγραψε στην προσωπική του σελίδα «Πονάω και κλαίω για τον φίλο και συνάδελφο Δημήτρη Βογιατζή που έβαλε τέλος στη ζωή του»! Το gossip-tv.gr επικοινώνησε και με το δημοσιογράφο Βασίλη Μπουζιώτη, ο οποίος γνώριζε καλά τον Δημήτρη Βογιατζή και είχανε συνεργαστεί και στο παρελθόν. «Δεν μπορώ ακόμη να πιστέψω ότι έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης», μας είπε ο δημοσιογράφος...
Ο Δημήτρης αντιμετώπιζε το τελευταίο διάστημα ψυχολογικά προβλήματα και χθες δυστυχώς έβαλε τέλος στη ζωή του! Η κηδεία του θα γίνει την Τετάρτη στο Βόλο.gossip-tv.gr

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ από τη ΝΕΑ aftodioikisi.gr


Άρθρο του Ευάγγελου Βενιζέλου για το βιβλίο του Γερμανού καθηγητή Peter Bofinger.

Άρθρο του Ευάγγελου Βενιζέλου για το βιβλίο του καθ. Peter Bofinger
«Επιστροφή στο Μάρκο; Η Γερμανία χρειάζεται το Ευρώ»


Για την Ελλάδα της κρίσης, ίσως το εκδοτικό γεγονός του 2012 να είναι η  έκδοση του βιβλίου του καθηγητή Peter Bofinger «Επιστροφή στο Μάρκο; Η Γερμανία χρειάζεται το Ευρώ» (στην  ελληνικη γλώσσα: Εκδόσεις Πόλις, μετάφραση Ελίζας Παπαδάκη).

Ο καθηγητής Bofinger, μέλος του Συμβουλίου Εμπειρογνωμώνων της γερμανικής κυβέρνησης από το 2004, καθίσταται ο καλύτερος ίσως συνήγορος των ελληνικών επιχειρημάτων προς το γερμανικό και γενικότερα το ευρωπαϊκό κοινό, καθώς αφενός ανατρέπει πλήρως όλα τα αρνητικά στερεότυπα που επί μήνες καλλιεργήθηκαν σε βάρος της Ελλάδας, αφετέρου δε παρουσιάζει με ενάργεια τη δύσκολη πραγματικότητα των ευρωπαϊκών συσχετισμών και των βαθειά ριζομένων οικονομικών εθνικισμών που υπάρχουν ακόμη στην καρδιά της Ευρώπης.

Είναι σημαντικό να δει κανείς την απλότητα και ως εκ τούτου τη πειστικότητα  με την οποία ο καθηγητής Bofinger ανατρέπει το βασικό στερεότυπο μιας Ελλάδας που δεν θέλει ή δεν μπορεί να εφαρμόσει την πολιτική της δημοσιονομικής και διαρθρωτικής προσαρμογής. Επικαλούμενος τα ίδια τα επίσημα στοιχεία του ΔΝΤ (IMF, Fiscal Monitor Update, July 2012), ο Bofinger λέει αυτό που με θαυμασμό είχε πει  πρώτη η σχετική έκθεση της ιρλανδικής Κεντρικής Τράπεζας: ότι για την περίοδο 2009-2012 ,από τις χώρες που είναι εντεταγμένες σε πρόγραμμα προσαρμογής, η Ελλάδα είναι αυτή που έχει κάνει την εντυπωσιακότερη δημοσιονομική προσαρμογή, τη μεγαλύτερη μείωση του ελλείμματος που φτάνει τις 8,6 ποσοστιαίες μονάδες , όταν η Ιρλανδία και η Πορτογαλία βρίσκονται αρκετά πίσω, στη δεύτερη και τρίτη θέση, με 5,7 ποσοστιαίες   μονάδες   μείωσης.

Σε όρους μάλιστα κυκλικά διορθωμένου ελλείμματος, η μείωση που πέτυχε η Ελλάδα φτάνει το εντυπωσιακό μέγεθος των 14 ποσοστιαίων μονάδων, όταν η Πορτογαλία που είναι δεύτερη φτάνει τις 6,7 και η Ισπανία που είναι τρίτη τις 4,7 μονάδες. Το ίδιο συμβαίνει και με την εντυπωσιακή μείωση των δημοσίων δαπανών, πλην τόκων, κατά τουλάχιστον 22%. Ακόμη εντυπωσιακότερο είναι το γεγονός ότι ο Γερμανός καθηγητής υιοθετεί την έκθεση του ΟΟΣΑ του 2012, σύμφωνα με την οποία, η Ελλάδα, για την ίδια περίοδο ,σημείωσε τα καλύτερα επιτεύγματα μεταξύ των χωρών -μελών του οργανισμού  και στον τομέα των διαρθωτικών αλλαγών για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.

Το δεύτερο μεγάλο στερεότυπο είναι ο «καπάτσος και τεμπέλης Έλληνας, ο φυγόπονος και μη παραγωγικός». Ο Bofinger πληροφορεί τους Γερμανούς αναγνώστες του ότι ο Έλληνας εργαζόμενος απασχολείται 2119 ώρες το χρόνο, 50% περισσότερο από τον Γερμανό που απασχολείται μόνο 1390 ώρες.  Και  πριν από την τελευταία αλλαγή στο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς, η μέση πραγματική ηλικία συνταξιοδότησης ήταν 61,9 έτη στην Ελλάδα, έναντι 61,8 ετών στην Γερμανία. Ακόμα και για την φοροδιαφυγή, την προσφιλή ελληνική συζήτηση, ο Bofinger έχει την ευαισθησία να τονίσει ότι αυτή είναι μια συζήτηση που διεξάγεται με τους ίδιους σχεδόν όρους και στη Γερμανία.

Είναι, αν μη τι άλλο, μια ηθική ικανοποίηση να βλέπει κανείς έναν τέτοιο Γερμανό αναλυτή να δίνει απάντηση στην θεωρία της Ελλάδας - «κομπιναδόρου επιδοματία». Στην αφετηρία της περιόδου  προσαρμογής, ο Bofinger θυμίζει ότι η Ελλάδα δεν είχε πρόβλημα δημοσίων δαπανών, καθώς αυτές βρισκόντουσαν σχετικά κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο (45,8% προς 48% του ΑΕΠ), αλλά περισσότερο πρόβλημα δημοσίων εσόδων (40,2% προς 45,1% του ΑΕΠ). Αν και   από  πλευράς   δημοσίων εσόδων η Ελλάδα βρισκόταν πιο πάνω από χώρες, όπως η Ιαπωνία, οι ΗΠΑ, η Ελβετία και η Ιρλανδία για την περίοδο 2000-2007.

Ακόμη  σημαντικότερη και πολλαπλά διδακτική για την αντιφατικότητα, την δυσκολία, αλλά και την προοπτική των ευρωπαϊκών συσχετισμών είναι η ανάλυση που κάνει ο Bofinger για το πόσο έβλαψε, όχι μόνο την Ελλάδα, αλλά την Ευρωζώνη συνολικά, η  διεθνης συζήτηση για την παραμονή ή μη της Ελλάδας στο ευρώ. Η συζήτηση για την περιβόητη Grexit, που προκάλεσε  νομισματική ανασφάλεια όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλες τις χώρες της περιφέρειας της ΟΝΕ.

Δεν διστάζει μάλιστα να εντοπίσει  το μεγάλο πρόβλημα της κυρίαρχης ευρωπαϊκής αντίληψης, που φυσικά επιβάλλεται στις χώρες με προγράμματα προσαρμογής,  στην εφαρμογή προκυκλικών πολιτικών, δηλαδή, πολιτικών που επιδιώκουν την άμεση δημοσιονομική προσαρμογή υπό συνθήκες ύφεσης που έτσι τροφοδοτείται και βαθαίνει. Είναι από την άποψη αυτή εξαιρετικά χρήσιμη η αναφορά που κάνει ο Bofinger σε μελέτη (Batini και άλλοι, 2012) του ίδιου του  ΔΝΤ που εξηγεί ότι η πιθανότητα μια εξυγίανση που ξεκινά με ύφεση να  βαθύνει και να  παρατείνει  την ύφεση ανοιγοντας ενα φαύλο  κύκλο, είναι διπλάσια από την πιθανότητα μια εξυγίναση που εισάγεται σε φάση ανάκαμψης να οδηγήσει σε ύφεση.

Όλα αυτα τα έχουμε πει άπειρες φορές στις συζητήσεις με την τρόικα, σε όλα τα επίπεδα, σε αλυσίδα συνεδριασεων του Eurogroup, σε αμέτρητες διμερείς συναντήσεις, σε εκατονταδες ξένους δημοσιογράφους και αναλυτές τα τελευταία τρία χρόνια. Η συζήτηση όμως αυτή διεξάγεται, δυστυχώς για εμάς, με εντελώς ετεροβαρείς και άνισους  όρους, με βάση κυρίαρχες οικονομικές και πολιτικές αντιλήψεις, συγκυρίακες πολιτικές ανάγκες και σκοπιμότητες σε διάφορες χώρες, απλά και αυτοαναφορικά αναλυτικά σχήματα. Πρόκειται πολύ απλά για τη στάση αυτού που δανείζει έναντι αυτού που δανείζεται, όταν δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό ότι δεν πρόκειται για σχέση χρηματοοικονομική, αλλα θεσμική, πολιτική και τελικά ιστορική.

Είναι άρα σημαντικό αυτά να λέγονται από Γερμανό σε Γερμανούς, έστω τώρα που το κλίμα είναι αναμφίβολα πιο δεκτικό χάρη στις μεγάλες θυσίες του ελληνικου λαού.

Η  προσφιλής  μαλιστα στην ελληνική δημόσια συζήτηση αναφορά στην σύγκριση με την Βαϊμάρη γίνεται από τον Bofinger πολύ πιο συγκεκριμένη, καθώς η προκυκλική πολιτική συνδέεται με την περίοδο του Γερμανού Καγκελαρίου Brüning το 1931.

Έχει συνεπώς πολύ μεγάλη σημασία, με αφορμή την ανάλυση του Bofinger, να εξοπλιστούμε με επιχειρήματα για μια συζήτηση στην οποία πρέπει να πρωτοστατήσουν οι ευρωπαϊκές προοδευτικές δυνάμεις και πιο συγκεκριμένα οι Ευρωπαίοι Σοσιαλιστές & Δημοκράτες, καθώς είναι προφανές ότι η δημοσιονομική κρίση στην Ευρωζώνη δεν είναι μια κρίση του κράτους, ούτε απλά και μόνο μια χρήση του δημοσίου χρέους, αλλά είναι μία κρίση που βασίζεται στην ασυμμετρία ανάμεσα στον υψηλό βαθμό νομισματικής ενοποίησης και τον πολύ χαμηλό βαθμό πολιτικής ολοκλήρωσης.

Το αποτέλεσμα είναι δυσμενές όχι απλώς για μικρές και μεσαίες, αλλά και για μεγάλες χώρες της Ευρωζώνης:  η συμμετοχή στη νομισματική ένωση της Ιταλίας λειτουργεί ως βαρύ μειονέκτημα ως προς το κόστος του δημοσίου δανεισμού, σε σύγκριση με χώρες που έχουν ίδια ή χειρότερη δημοσιονομική εικόνα, αλλά έχουν διατηρήσει τη νομισματική τους αυτονομία, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο.

Το κεντρικό βέβαια επιχείρημα του βιβλίου είναι τα οφέλη της Γερμανίας από ένα ευρώ «μαλακότερο» και ως εκ τούτου πολύ περισσότερο φιλικό για τις γερμανικές εξαγωγές και την ανταγωνιστικότητα της γερμανικής οικονομίας απ’ ό,τι το μάρκο. Αναδεικνύεται από την ανάλυση του Bofinger, η εικόνα μιας Γερμανίας που αναπλήρωσε ένα πολύ μεγάλο μέρος του κόστους της γερμανικής ενοποίησης μέσα από την συγκρότηση της ΟΝΕ, παράλληλα βεβαίως με την εφαρμογή σκληρών μεταρρυθμίσεων και μιας πάρα πολύ σκληρής εισοδηματικής πολιτικής πριν και μετά την συγκρότηση  της ΟΝΕ. Αυτό όμως, από την άλλη μεριά, λειτουργησε και λειτουργεί ως ένας μηχανισμός μεταφοράς πλεονασμάτων από άλλες χώρες της Ευρωζώνης στη Γερμανία. Άρα, στην πραγματικότητα ξαναγυρίζουμε  στο μεγάλο ζήτημα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης που δεν μπορεί να είναι ετεροβαρής και ασύμμετρη.

Συνεπώς, όλα όσα συζητούνται την περίοδο αυτή, ακόμα και στην πιο φιλική για τις χώρες με προβλήματα εκδοχή τους, δεν είναι παρά προσωρινές και βραχυπρόθεσμες λύσεις για τη διαχείριση της ύστερης φάσης της κρίσης την ζώνη του ευρώ. Εδώ ανήκουν οι παρεμβάσεις της ΕΚΤ  στην αγορά κρατικών ομολόγων,  η συζήτηση για διάφορους τύπους ευρωομολόγων,  το δημοσιονομικό σύμφωνο, η συζήτηση για την Τραπεζική Ένωση και  τον κοινό μηχανισμό εποπτείας σε συνδυασμό βεβαίως με την ανάγκη να υπάρχει ένας πανευρωπαϊκός μηχανισμός εγγύησης καταθέσεων, κ.ο.κ.

Όλα αυτά, κυριαρχούν και θα κυριαρχούν το επόμενο διάστημα στην ευρωπαϊκή πολιτική και οικονομική συζήτηση. Στην πραγματικότητα αφορούν την ικανότητα του ευρωπαϊκού μοντέλου ανάπτυξης και του ίδιου του ευρωπαϊκού κοινωνικού κράτους να αντέξει την πίεση και να διασφαλίσει τα βασικά του τουλάχιστον χαρακτηριστικά.

Όμως, η υπέρβαση, η εκτίναξη, η διαμόρφωση μιας ιστορικής ευρωπαϊκής προοπτικής, μπορεί να γίνει όταν ανοίξει ξανά  η  συζήτηση για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση. Και αυτό προϋποθέτει άλλου είδους πρωτοβουλίες, οι οποίες ευτυχώς δεν μπορεί παρά να είναι πρωτοβουλίες πολιτικού και δημοκρατικού χαρακτήρα.

Αυτό είναι άλλωστε κατά βάθος το μεγάλο ερώτημα: Ποιος καθοδηγεί και εν τέλει ορίζει τις εξελίξεις; Η αγορά ή το δημοκρατικό φόρουμ; Τα κράτη της Ευρωζώνης και γενικότερα της ΕΕ είναι έτοιμα να παραδώσουν μεγάλα τμήματα της κυριαρχίας τους σε μια πολιτική οντότητα, όπως η ΕΕ, που διέπεται από ευρωπαϊκούς κανόνες και δικαιοκρατικές εγγυήσεις. Θα ήταν όμως  ιστορικά  ασύγγνωστο η πορεία προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση να γίνει η λεωφόρος της κατισχυσης των αγορών απέναντι στην Δημοκρατία.

Ευχές απο την Τ.Ε.Θ. Α.Ε.ΟΤΑ.


Ευχές Προέδρου ΠΑΣΟΚ Ε.Βενιζέλου.


Παρέλαβε το δώρο της η νικήτρια του διαγωνισμού μας.(βίντεο)

Παρέλαβε σήμερα το μεσημέρι το δώρο της από τα Αρτοζαχαροπλαστεία Δ. Παπαλαζάρου η νικήτρια του διαγωνισμού, αναγνώστρια του ιστολογίου μας κ.Χρυσούλα Λόφτσαλη.
Το ιστολόγιο Tsounami διά του εκπροσώπου του Δ.Τσιαουσίδη ευχήθηκε καλή χρονιά στην νικήτρια και ευχαρίστησε τον κ. Δ. Παπαλαζάρου για την ευγενική προσφορά του στον διαγωνισμό μας.

ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΙΣΘΙΑ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΩΝ.


- Αντιμισθία Αντιδημάρχων.
Όπως είναι γνωστό, από 1.1.2013, μειώνεταιο αριθμός των αντιδημάρχων που θα λαμβάνουν αντιμισθία. Ειδικότερα:
Από το σύνολο των αντιδημάρχων σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 59 του ν. 3852/2010, ο αριθμός των δικαιουμένων αντιμισθία ορίζεται ως εξής:
Σε δήμους με αριθμό αντιδημάρχων έως δύο (2) δικαιούται αντιμισθίας ο ένας (1), έως τέσσερις (4) δικαιούνται αντιμισθίας οι δύο (2), έως πέντε (5) οι τρεις (3), έως έξι (6) οι τέσσερις (4), έως οκτώ (8) οι πέντε (5), έως εννέα (9) οι έξι (6), από δέκα (10) έως δώδεκα (12) οι επτά (7) και από δεκατρείς (13) και άνω οι οκτώ (8).
Σε δήμους άνω των 200.000 κατοίκων το σύνολο των αντιδημάρχων δικαιούται αντιμισθίας.
Οι ανωτέρω αντιδήμαρχοι οι οποίοι δικαιούνται αντιμισθίας ορίζονται με την απόφαση του άρθρου 59 παρ. 6 του ν. 3852/2010. (παρ.3ε και 3στ του άρθρου 3 του Ν.4051/2012)
Επίσης, στους αντιδημάρχους όλων των δήμων που είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ. ή υπάλληλοι κρατικών Ν.Π.Ι.Δ. και δημοσίων επιχειρήσεων ή άλλων επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, καθώς και σε εκείνους που είναι υπάλληλοι λοιπών Ν.Π.Ι.Δ., χορηγείται άδεια άνευ αποδοχών για όλο το διάστημα της θητείας τους. (παρ.1 άρθρο 93 Ν.3852/2010, όπως ισχύει)
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι εάν ένας αντιδήμαρχος είναι π.χ. δημόσιος υπάλληλος και είναι μεταξύ των αντιδημάρχων που δεν λαμβάνουν αντιμισθία, από 1.1.2013, δεν θα λαμβάνει ούτε τις αποδοχές της θέσης του, καθώς του χορηγείται υποχρεωτικά άδεια άνευ αποδοχών. Δεν θα λαμβάνει δηλαδή ούτε αντιμισθία, ούτε αποδοχές. Τα ανωτέρω τα επιβεβαιώσαμε τηλεφωνικά με το Υπουργείο Εσωτερικών (κ. Σιδηρόπουλος).

ΝΟΜΟΣ 3852/2010
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε

ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΑΙΡΕΤΩΝ

‘Αρθρο 92

Αντιμισθία αιρετών

«1. Οι δήμαρχοι, οι αντιδήμαρχοι όπως ορίζονται στην παρούσα παράγραφο και οι πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων, λαμβάνουν αντιμισθία η οποία καταβάλλεται από το δήμο.

 Από το σύνολο των αντιδημάρχων σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 59 του ν. 3852/2010, ο αριθμός των δικαιουμένων αντιμισθία ορίζεται ως εξής:

 Σε δήμους με αριθμό αντιδημάρχων έως δύο (2) δικαιούται αντιμισθίας ο ένας (1), έως τέσσερις (4) δικαιούνται αντιμισθίας οι δύο (2), έως πέντε (5) οι τρεις (3), έως έξι (6) οι τέσσερις (4), έως οκτώ (8) οι πέντε (5), έως εννέα (9) οι έξι (6), από δέκα (10) έως δώδεκα (12) οι επτά (7) και από δεκατρείς (13) και άνω οι οκτώ (8).

 Σε δήμους άνω των 200.000 κατοίκων το σύνολο των αντιδημάρχων δικαιούται αντιμισθίας.

 Οι ανωτέρω αντιδήμαρχοι οι οποίοι δικαιούνται αντιμισθίας ορίζονται με την απόφαση του άρθρου 59 παρ. 6 του ν. 3852/2010.»

*** Η παράγραφος 1 αντικαταστάθηκε ως άνω με την παράγραφο 3ε΄ άρθρου 3     Ν.4051/2012,ΦΕΚ Α 40,29.2.2012. Έναρξη ισχύς από 1.1.2013.


 στ. Ημερομηνία έναρξης ισχύος της παραγράφου 1 του άρθρου 92 του ν. 3852/2010, όπως
τροποποιείται με την προηγούμενη υποπαράγραφο ε`, ορίζεται η 1.1.2013.


 1.           Οι δήμαρχοι, οι Αντιδήμαρχοι και οι πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων, Λαμβάνουν Αντιμισθία η οποία καταβάλλεται από το δήμο.

 2.           Η Αντιμισθία των δημάρχων σε δήμους με πληθυσμό άνω των εκατό χιλιάδων (100.000) κατοίκων είναι ισόποση με το σύνολο των πάσης φύσεως αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, των δημάρχων των δήμων με πληθυσμό από είκοσι χιλιάδες (20.000) έως εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους είναι ισόποση με το ογδόντα τοις εκατό (80%) των ανωτέρω αποδοχών και των δημάρχων των δήμων με πληθυσμό κάτω των είκοσι χιλιάδων (20.000) κατοίκων είναι ισόποση με το εξήντα τοις εκατό (60%) των ανωτέρω αποδοχών.

*** ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Κατά την παράγραφο 3α΄άρθρου 3 Ν.4051/2012,ΦΕΚ Α 40/29.2.2012.
"3.α. Η αντιμισθία των δημάρχων και περιφερειαρχών που προβλέπεται στις διατάξεις των άρθρων 92 παρ. 2 και 181 παρ. 2 του ν. 3852/2010 (Α` 87) μειώνεται κατά 10%".

 3. Οι Αντιδήμαρχοι λαμβάνουν το πενήντα τοις εκατό (50%) της Αντιμισθίας που αναλογεί στο δήμαρχο, ενώ οι πρόεδροι των δημοτικών συμβουλίων λαμβάνουν το σαράντα τοις εκατό (40%) αυτής.

 4. Η Αντιμισθία που δικαιούνται τα αιρετά όργανα των δήμων, τα οποία χαρακτηρίζονται ως Άτομα με Αναπηρίες, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, προσαυξάνεται κατά είκοσι τοις εκατό (20%).

 5."Αν η Αντιμισθία δημάρχων, αντιδημάρχων και προέδρων δημοτικών συμβουλίων της παραγράφου 1 του άρθρου 93 είναι μικρότερη των, πάσης φύσεως, αποδοχών της θέσης τους, η Αντιμισθία προσαυξάνεται κατά το ποσό της διαφοράς ως εξής:  α) του δημάρχου μέχρι το ύψος των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, και
 β) του αντιδημάρχου και προέδρου δημοτικού συμβουλίου μέχρι το ύψος της Αντιμισθίας του οικείου δημάρχου, χωρίς να υπολογίζεται η προσαύξηση που τυχόν λαμβάνει ο δήμαρχος."

***Η παρ.5 αντικαταστάθηκε ως άνω με τη παρ.1 του άρθρου 10 του Ν.4018/2011 ΦΕΚ Α 215/30-9-2011

 6. Αν οι δήμαρχοι, Αντιδήμαρχοι και πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων έχουν τεθεί σε αργία, την Αντιμισθία τους λαμβάνουν οι αναπληρωτές τους. Αν ο αναπληρωτής είναι αντιδήμαρχος λαμβάνει Αντιμισθία από ένα μόνο αξίωμα.

 7. Δήμαρχοι που απουσιάζουν δικαιολογημένα, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, λαμβάνουν το ήμισυ (1/2) της Αντιμισθίας. Το υπόλοιπο ήμισυ (1/2) καταβάλλεται στον αντίστοιχο αναπληρωτή. Αν απουσιάζει αντιδήμαρχος για το ίδιο χρονικό διάστημα, λαμβάνει το ήμισυ (1/2) της Αντιμισθίας που δικαιούται.

 8. Οι δήμαρχοι, οι Αντιδήμαρχοι, καθώς και οι πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων και οι σύμβουλοι που έχουν περισσότερα από ένα αξιώματα στην Τοπική  Αυτοδιοίκηση, λαμβάνουν τις απολαβές μόνο από ένα αξίωμα. Οι ανωτέρω επιλέγουν τις απολαβές που λαμβάνουν από κάθε αξίωμα με υπεύθυνη δήλωση που υποβάλλεται και στους δύο φορείς.

Άρθρο 59

Αντιδήμαρχοι

 1. Το δήμαρχο επικουρούν οι Αντιδήμαρχοι. Αντιδήμαρχοι είναι οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας που ορίζει ο δήμαρχος και στους οποίους μεταβιβάζει την άσκηση αρμοδιοτήτων καθ’ ύλην και κατά τόπο. Οι κατά τόπον Αρμοδιότητες ασκούνται στα όρια μιας ή περισσότερων δημοτικών ενοτήτων της παρ. 1 του άρθρου 2 του παρόντος.

 2. Ο αριθμός των αντιδημάρχων στους δήμους που προέρχονται από συνένωση κατά τον παρόντα νόμο ορίζεται ως εξής: Σε δήμους με πληθυσμό έως πέντε χιλιάδες (5.000) κατοίκους ορίζονται έως δύο (2)Αντιδήμαρχοι, ενώ σε δήμους με πληθυσμό πάνω από πέντε χιλιάδες έναν (5.001) και έως είκοσι χιλιάδες (20.000) κατοίκους ορίζονται έως τέσσερις (4). Σε δήμους που έχουν πληθυσμό από είκοσι χιλιάδες έναν (20.001) έως πενήντα χιλιάδες (50.000) κατοίκους ορίζονται έως πέντε (5)Αντιδήμαρχοι, ενώ σε δήμους από πενήντα χιλιάδες έναν (50.001) έως εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους ορίζονται έως έξι (6) Αντιδήμαρχοι. Σε δήμους από εκατό χιλιάδες έναν (100.001) κατοίκους και άνω ορίζονται έως οκτώ (8)Αντιδήμαρχοι. Ο αριθμός των αντιδημάρχων αυξάνεται κατά έναν (1), εάν ο αριθμός των δημοτικών ενοτήτων που συνενώθηκαν είναι από πέντε (5) έως και επτά (7), κατά δύο (2) εάν ο αριθμός των δημοτικών ενοτήτων είναι από οκτώ (8) έως και εννέα (9) και κατά τρεις (3) εάν ο αριθμός των δημοτικών ενοτήτων είναι δέκα (10) και ανώτερος.

«Σε περίπτωση που στους νησιωτικούς δήμους ο αριθμός των αντιδημάρχων που ορίζεται βάσει του πληθυσμού είναι μικρότερος από τον αριθμό των δημοτικών ενοτήτων, τότε αυτός προσαυξάνεται ισάριθμα με την επιφύλαξη της παραγράφου 1 του άρθρου 207 του παρόντος.»

*** Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 όπως είχε αντικατασταθεί με την παρ.1 άρθρ.44 Ν.3979/2011,ΦΕΚ Α 138/16.6.2011, (το άρθρο 44 παρ. 1 καταργήθηκε με τη παρ.1 του άρθρου 21 του Ν. 4071/2012   (ΦΕΚ Α΄ 85/11.04.2012),  αντικαταστάθηκε ως άνω με τη παρ.2 του άρθρου 3 του Ν. 4071/2012   (ΦΕΚ Α΄ 85/11.04.2012)


 3. Ο αριθμός των αντιδημάρχων στους δήμους που δεν προέρχονται από συνένωση Ο.Τ.Α. κατά τον παρόντα νόμο ορίζεται ως εξής: Σε δήμους με πληθυσμό έως δύο χιλιάδες (2.000) κατοίκους ορίζεται ένας (1) αντιδήμαρχος. Στους δήμους με πληθυσμό από δύο χιλιάδες έναν (2.001) έως δέκα χιλιάδες (10.000) κατοίκους ορίζονται έως δύο (2)Αντιδήμαρχοι. Στους δήμους με πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν (10.001) έως είκοσι χιλιάδες (20.000) κατοίκους ορίζονται έως τρεις (3)Αντιδήμαρχοι. Από είκοσι χιλιάδες έναν (20.001) έως σαράντα χιλιάδες (40.000) κατοίκους ορίζονται έως τέσσερις (4)Αντιδήμαρχοι. Στους δήμους με πληθυσμό σαράντα χιλιάδες έναν (40.001) κατοίκους έως εκατό χιλιάδες (100.000) ορίζονται έως πέντε (5)Αντιδήμαρχοι. Στους δήμους με πληθυσμό εκτατό χιλιάδες έναν (100.001) κατοίκους και άνω που διαιρούνται σε δημοτικές κοινότητες ο αριθμός των αντιδημάρχων είναι ίσος με τον αριθμό των δημοτικών κοινοτήτων και μπορεί να αυξηθεί κατά τρεις (3).

*** ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Βλ. σχ. και  άρθρο 3 Ν.4051/2012,ΦΕΚ Α 40/29.2.2012.

 4."Στους αντιδημάρχους, εκτός των καθ’ ύλην αρμοδιοτήτων, ο δήμαρχος μπορεί να μεταβιβάζει και τις ακόλουθες κατά τόπον αρμοδιότητες."

***Το εντός "" πρώτο εδάφιο αντικαταστάθηκε ως άνω με τη παρ.1α του άρθρου 6 του Ν.4071/2012   (ΦΕΚ Α΄ 85/11.04.2012)


 α) Έχουν την ευθύνη της λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών που είναι εγκατεστημένες στη δημοτική ενότητα.

 β) Παρακολουθούν την εξέλιξη των έργων και των εργασιών που εκτελούνται στη δημοτική ενότητα.

 γ) Μεριμνούν για την καλή κατάσταση και λειτουργία του εξοπλισμού που βρίσκεται στη δημοτική ενότητα.

 δ) Υπογράφουν με εξουσιοδότηση του δημάρχου, βεβαιώσεις, πιστοποιητικά και λοιπά διοικητικά έγγραφα που εκδίδονται από τις δημοτικές υπηρεσίες που λειτουργούν στα όρια της δημοτικής ενότητας.

 ε) Συνεργάζονται με τους προέδρους των τοπικών και δημοτικών κοινοτήτων και τους εκπροσώπους των τοπικών κοινοτήτων για την επίλυση των προβλημάτων τους.

 στ) Ασκούν κάθε άλλη αρμοδιότητα που μπορεί να τους μεταβιβάζει με απόφαση του ο δήμαρχος, που αφορά τη δημοτική ενότητα.

 5. Η Θητεία των αντιδημάρχων δεν μπορεί να είναι μικρότερη των δυόμισι ετών. Κατά τη διάρκεια της Θητείας τους δεν μπορούν να εκλεγούν μέλη του προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου. Η ανάκληση αντιδημάρχου πριν τη λήξη της Θητείας του είναι δυνατή με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του δημάρχου.

 6. Η απόφαση του δημάρχου με την οποία ορίζονται οι Αντιδήμαρχοι και τους Μεταβιβάζονται Αρμοδιότητες κατά την παράγραφο 1 του παρόντος δημοσιεύεται σε μία τουλάχιστον ημερήσια εφημερίδα και, αν δεν υπάρχει ημερήσια, σε μία εβδομαδιαία εφημερίδα της πρωτεύουσας του νομού και αναρτάται και στην ιστοσελίδα του δήμου.

 7."Αν ο αντιδήμαρχος απουσιάζει ή κωλύεται, τις αρμοδιότητες του ασκεί άλλος αντιδήμαρχος που ορίζεται από τον δήμαρχο ή ο ίδιος ο δήμαρχος."

***Η παρ.7 αντικαταστάθηκε ως άνω με τη παρ.1β του άρθρου 6 του
Ν.4071/2012   (ΦΕΚ Α΄ 85/11.04.2012)

Αντιμισθία Αντιδημάρχου
Aν η αντιμισθία δημάρχων, αντιδημάρχων και προέδρων δημοτικών συμβουλίων της παραγράφου 1 του άρθρου 93 είναι μικρότερη των, πάσης φύσεως, αποδοχών της θέσης τους, η αντιμισθία προσαυξάνεται κατά το ποσό της διαφοράς ως εξής:
α) του δημάρχου μέχρι το ύψος των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, και
β) του αντιδημάρχου και προέδρου δημοτικού συμβουλίου μέχρι το ύψος της αντιμισθίας του οικείου δημάρχου, χωρίς να υπολογίζεται η προσαύξηση που τυχόν λαμβάνει ο δήμαρχος. (παρ.5 άρθρο 92 Ν.3852/2010, όπως τροποποιήθηκε από την παρ 1 του άρθρου 10 του ν. 4018/2011).
Κατά το διάστημα της θητείας των αντιδημάρχων, που είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ., οι ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλονται για την ασφάλισή τους υπολογίζονται επί των αποδοχών της θέσης τους, το τμήμα δε αυτών που αντιστοιχεί στον ασφαλισμένο βαρύνει τον προϋπολογισμό του οικείου δήμου και δεν παρακρατείται από την αντιμισθία τους. Ως εκ τούτου στους αντιδημάρχους, των οποίων οι αποδοχές της θέσης τους είναι υψηλότερες της αντιμισθίας, καταβάλλεται προσαυξημένη αντιμισθία ίση με τις αποδοχές της οργανικής τους θέσης και μέχρι το όριο των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, χωρίς όμως να επιβληθεί σ’ αυτήν μείωση κατά το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών που αντιστοιχούν στον ασφαλισμένο, με συνέπεια οι καθαρές απολαβές της αντιμισθίας που εισπράττουν να είναι τελικά προσαυξημένες κατά το ποσό αυτό σε σχέση με τις καθαρές αποδοχές της θέσης τους. Αναγκαστικά και νόμιμα του καταβάλλεται μεγαλύτερο καθαρό ποσό αντιμισθίας από το ποσό των καθαρών αποδοχών της θέσης του.(Ελ. Συν. Τμ. 1 Πράξη 37/2012)
Στη συγκεκριμένη περίπτωση της ανωτέρω Πράξης, η αντιμισθία του Αντιδημάρχου διαμορφώνεται ως εξής (δεν είχαν θεσπιστεί τότε ακόμη οι εισφορές υπέρ ΤΠΔΥ/ΟΑΕΔ, Αλληλεγγύης και παρακράτηση Αλληλεγγύης):
Σύνολο των ακαθάριστων αποδοχών της οργανικής του θέσης
2.794,84 ευρώ
Κρατήσεις εισφορών ασφαλισμένου
401,32 ευρώ
Καθαρές αποδοχές της οργανικής του θέσης
1.994,89 ευρώ
Ακαθάριστες απολαβές τη αντιμισθίας
1.756,825 ευρώ
Προσαύξηση αντιμισθίας
1038,015 ευρώ
Σύνολο ακαθάριστης αντιμισθίας
2.794,84 ευρώ
Κρατήσεις αντιμισθίας: (21.2%)
592,506 ευρώ
Καθαρό ποσό αντιμισθίας
2.202,33 ευρώ
(2.794,84 – 592,506 = 2.202,33)
Ωστόσο, όπως σας έχουμε ενημερώσει, μετά το Ν.4093/2012, οι ασφαλιστικές εισφορές της θέσης του αντιδημάρχου δεν βαρύνουν πλέον το Δήμο, αλλά την αντιμισθία του αντιδημάρχου. Συνεπώς, το ανωτέρω παράδειγμα διαμορφώνεται ως εξής:
Σύνολο των ακαθάριστων αποδοχών της οργανικής του θέσης
2.794,84 ευρώ
Κρατήσεις εισφορών ασφαλισμένου
401,32 ευρώ
Καθαρές αποδοχές της οργανικής του θέσης
1.994,89 ευρώ
Ακαθάριστες απολαβές τη αντιμισθίας
1.756,825 ευρώ
Προσαύξηση αντιμισθίας
1038,015 ευρώ
Σύνολο ακαθάριστης αντιμισθίας
2.794,84 ευρώ
Κρατήσεις αντιμισθίας: (21.2%) (Προσοχή! Δεν περιλαμβάνονται παρακράτηση Εισφοράς Αλληλεγγύης, ΜΤΠΥ, Εισφορές υπέρ ΟΑΕΔ/ΤΠΔΥ – Αλληλεγγύης)
592,506 ευρώ
Καθαρό ποσό αντιμισθίας
1.801,01 ευρώ
(2.794,84 – 592,506 – 401,32 = 1.801,01)
Σύμφωνα με την ανωτέρω Πράξη, προκειμένου να εξευρεθεί το ποσό της προσαύξησης, που δικαιούται ο αντιδήμαρχος – υπάλληλος, συγκρίνονται οι ακαθάριστες αποδοχές της θέσης του με την ακαθάριστη αντιμισθία του. Το αποτέλεσμα της σύγκρισης αυτής (στην περίπτωση που κρίνεται με την εν λόγω Πράξη) είναι προς όφελος του αντιδημάρχου, διότι οι ασφαλιστικές εισφορές του καταβάλλονταν από το Δήμο.
Ωστόσο, μετά το Ν.4093/2012 και την αλλαγή που επέφερε στο θέμα των ασφαλιστικών εισφορών, η σύγκριση αυτή των ακαθάριστων αποδοχών, φαίνεται, τουλάχιστον στην περίπτωση του ανωτέρω παραδείγματος (το οποίο δεν είναι απαραίτητο ότι είναι ο κανόνας), να ζημιώνει τον αντιδήμαρχο, καθώς το καθαρό ποσό της αντιμισθίας που του καταβάλλεται είναι μικρότερο των καθαρών αποδοχών που λάμβανε από τη θέση του ως υπάλληλος.
Τίθεται, επομένως, το ερώτημα κατά ποσό το αποτέλεσμα αυτό εξυπηρετεί τη δικαιολογητική βάση της προεκτιθέμενης διάταξης περί προσαύξησης αποδοχών, το ότι δηλαδή αυτή χορηγείται, σύμφωνα με την ανωτέρω πράξη του Ελ.Συνεδρίου, «ώστε να παρέχεται κίνητρο στα πρόσωπα αυτά να συμμετέχουν ως αιρετά όργανα στην διαχείριση των τοπικών υποθέσεων».
Το εν λόγω ερώτημα, όπως είναι αναμενόμενο, δεν έχει απαντηθεί μέχρι σήμερα με κάποια Πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθώς στο ανωτέρω παράδειγμα, τυγχάνει, εν τέλει, η καθαρή αντιμισθία του αντιδημάρχου να είναι μεγαλύτερη από τις καθαρές αποδοχές του ως υπαλλήλου. Ποιο κίνητρο, όμως, παρέχεται σε κάποιον υπάλληλο να συμμετέχει ως αιρετός, όταν οι καθαρές μηνιαίες αποδοχές του, δηλαδή η αντιμισθία του, θα είναι μικρότερη από τις καθαρές μηνιαίες αποδοχές του ως υπαλλήλου;
Πρέπει, βέβαια, να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο ότι ναι μεν η καθαρή αντιμισθία του θα είναι μικρότερη, αλλά, όπως προκύπτει από τον ανωτέρω πίνακα, ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι οι κρατήσεις ύψους 21,2%, που γίνονται στην αντιμισθία του, ουσιαστικά δηλαδή η παρακράτηση φόρου 20% που γίνεται στο ακαθάριστο ποσό της αντιμισθίας, η οποία, όμως, θα τους συμψηφιστεί μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσής τους.
Σημειώνεται ότι γίνεται γενικά δεκτό ότι σε περίπτωση αναφοράς του Νόμου σε «αποδοχές», νοούνται οι μικτές αποδοχές και όχι οι καθαρές αποδοχές, για τις οποίες πρέπει να γίνεται ρητή αναφορά.πηγή ΔΗΜΟΣ ΝΕΤ






Τροχαίο στην Ανθέων με Ρωμανού ευτυχώς μόνο με υλικές ζημιές.

Συνέβη τώρα,ώρα 14:46

Νέο τροχαίο στην γνωστή πια για τις συγκρούσεις αυτοκινήτων Ανθέων με Ρωμανού. 
Ι.Χ.Ε. που ανέβαινε την Ρωμανού συγκρούστηκε με Ι.Χ.Ε. που κινούνταν επί της Ανθέων ευτυχώς μόνο με υλικές ζημιές.Το ιστολόγιο μας για άλλη μια φορά εφιστά την προσοχή στους οδηγούς να προσέχουν τις διασταυρώσεις και να κινούνται με χαμηλές ταχύτητες.

Θετική η ψήφος των αναγνωστών για την ενημέρωση που παρέχει το ιστολόγιο μας.

Πόσο ικανοποιημένοι είστε από την ενημέρωση του Ιστολογίου μας;
 
 
 
 
 
 
Στην δημοσκόπηση έλαβαν μέρος 132 αναγνώστες.Τα ευρήματα θα τα αναλύσουμε για να βελτιωθούμε σε πολλούς τομείς παρά το ότι η ψήφος ήταν θετική προς το ιστολόγιο μας.Αυτό που πρέπει να μας προβληματίσει ιδιαίτερα είναι οι 20 αναγνώστες που ψήφισαν το, καθόλου ικανοποιημένοι.



Νικήτρια του διαγωνισμού αναδείχθηκε η αναγνώστρια μας Χ.Λ.

Πραγματοποιήσαμε την κλήρωση και νικήτρια του διαγωνισμού αναδείχθηκε η αναγνώστρια μας Χρ.Λο.(τα στοιχεία της στην διάθεση του ιστολογίου) η οποία κερδίζει ένα κουτί μελομακάρονα, μια ευγενική προσφορά των Αρτοζαχαροπλαστείων Παπαλαζάρου.Η νικήτρια θα ειδοποιηθεί αύριο τηλεφωνικά για να παραλάβει το δώρο της.Συγχαρητήρια λοιπόν στην νικήτρια, της ευχόμαστε Καλή Χρονιά και θα την παρακαλούσαμε κατά την παραλαβή του δώρου της, να μας δώσει την άδεια, φωτογράφισης.Ευχαριστούμε επίσης θερμά τα Αρτοζαχαροπλαστεία Παπαλαζάρου για την προσφορά τους στο Ιστολόγιο μας και ευχόμαστε Υγεία και μια Δημιουργική Χρονιά.Ευχαριστούμε τους αναγνώστες που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό αλλά δεν κέρδισαν,τους ευχόμαστε Καλή Χρονιά με αγάπη-υγεία και χαρά.Ιστολόγιο Tsounami

Δήλωση Γιάννη Ραγκούση για τη λίστα Λαγκάρντ.



 Πρώτον. Μετά την χθεσινή γνωστοποίηση των στοιχείων που προέκυψαν από την εισαγγελική έρευνα, είναι προφανές, ότι πλέον αναδεικνύονται δύο – και όχι ένα - μείζονα θέματα εξίσου σοβαρά, αυτοτελή, που το ένα σε καμία περίπτωση δεν αναιρεί ή δεν υποσκελίζει το άλλο.
1. Η αλλοίωση της λίστας Λαγκάρντ με την αφαίρεση τεσσάρων ονομάτων  συγγενικών προσώπων του πρώην υπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Παπακωνσταντίνου, γεγονός απολύτως προκλητικό, αδικαιολόγητο και ασυγχώρητο.
2. Ο τερματισμός της αξιοποίησης της λίστας, που αποφασίστηκε τον Αύγουστο του 2011 προσωπικά από τον κ. Βενιζέλο, όπως παραδέχθηκε δημοσίως ο ίδιος πριν από τρεις μήνες περίπου. Μιας λίστας, ο έλεγχος της οποίας είχε ξεκινήσει μερικώς από τον κ. Παπακωνσταντίνου, που είχε και την πρωτοβουλία να αποσταλεί στην Ελλάδα.
Όπως από την πρώτη στιγμή δήλωσα, ανακοινώνοντας την αποχώρηση μου από το ΠΑΣΟΚ, η υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ είναι μείζον ηθικό και πολιτικό θέμα. Ιδίως για μια κυβέρνηση που, επιχειρώντας να αντιμετωπίσει τη χρεοκοπία του μεταπολιτευτικού ελληνικού κράτους, αναγκάστηκε να περικόψει οριζόντια μισθούς και συντάξεις.
Όπως έχω ξαναπεί, οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Οικονομικών στο σύνολο τους, τα τρία προηγούμενα χρόνια, ήταν εκ των πραγμάτων μια κυβέρνηση μόνες τους.
Λειτούργησα και λειτουργήσαμε πάντοτε, με καλή πίστη απέναντι τους, θεωρώντας αδιανόητο είτε το ενδεχόμενο της αλλοίωσης, είτε το ενδεχόμενο της μη αξιοποίησης μιας τέτοιας λίστας. Εκ του αποτελέσματος, δυστυχώς προκύπτει ότι κάναμε μεγάλο λάθος που λειτουργήσαμε καλοπροαίρετα και με καλή πίστη.
Σε καμία κυβερνητική - τυπική ή άτυπη-  συνεδρίαση που εγώ συμμετείχα δεν έγινε ποτέ αναφορά σε ύπαρξη τέτοιας λίστας, πολλώ μάλλον σε οτιδήποτε σχετικό είτε για αλλοίωση είτε για παύση της αξιοποίησής της. Είναι προφανές ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν θα επιτρέπαμε -προσωπικά ποτέ δεν θα συναινούσα- σε μία τέτοιου τύπου διαχείριση της λίστας.
Προσωπικά έμαθα την ύπαρξη της μόλις τον Οκτώβριο του 2012, μετά τις σχετικές δηλώσεις του Γ. Παπακωνσταντίνου καθώς και την δημόσια παραδοχή από τον κ. Βενιζέλο ότι ήταν στη διάθεση του υπουργείου Οικονομικών η λίστα Λαγκάρντ, αλλά από τον Αύγουστο του 2011 ο ίδιος αποφάσισε , χωρίς ποτέ να μας ενημερώσει, να σταματήσει τον έλεγχο επί αυτής.. 


Δεύτερον. Για την ελληνική κοινωνία, η αποκατάσταση του ηθικού κύρους της πολιτικής πρέπει να είναι καθολική και πλήρης και όχι αποσπασματική και με αποκλειστικό γνώμονα το τρέχον πολιτικό συμφέρον της τρικομματικής κυβέρνησης Σαμαρά.
Επομένως, η διερεύνηση της υπόθεσης δεν μπορεί να αφορά μόνο στην αλλοίωση και να μην αφορά ταυτόχρονα και στο σκέλος της μη αξιοποίησης της λίστας. Η τρικομματική κυβέρνηση έχει μια τελευταία ευκαιρία να αποκαταστήσει – εν μέρει – την τρωθείσα ηθική υπόσταση της πολιτικής. Παίρνοντας μια καθαρή απόφαση να διερευνηθεί πλήρως και σε βάθος η υπόθεση. Αν η  ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και η ΔΗΜΑΡ απεμπολήσουν αυτή την ευκαιρία, θα έχουν υπογράψει την ληξιαρχική πράξη θανάτου του πολιτικού συστήματος με τα σημερινά του χαρακτηριστικά.
 Εάν η τελική απόφαση της κυβέρνησης Σαμαρά, είναι να συσκοτιστεί το σκέλος των πολιτικών ευθυνών που αφορά στον τερματισμό του ελέγχου της λίστας Λαγκάρντ, τότε ας μην διερωτώνται κάποιοι γιατί καταρρέει η εμπιστοσύνη των πολιτών στο υπαρκτό πολιτικό προσωπικό και γιατί μέρα με την ημέρα ενισχύεται η εκλογική επιρροή των άκρων.
Τέλος , σε κάθε καλοπροαίρετο αλλά - δικαιολογημένα στις μέρες μας - δύσπιστο πολίτη ή δημοσιογράφο παραθέτω συνέντευξη μου για το ίδιο θέμα που αναρτήθηκε στο tvxs πριν απο δύο μήνες , την 1η Νοεμβρίου 2012..
"Ιστορικές διαστάσεις προσδίδει στην υπόθεση της λίστας «Λαγκάρντ» ο πρώην υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης, ο οποίος μιλώντας αποκλειστικά στο tvxs.gr κάνει λόγο για «ασυγχώρητους χειρισμούς» που παραπέμπουν σε «τεταρτοκοσμικά καθεστώτα». Περιορίζεται πάντως στο πολιτικό πεδίο των ευθυνών και χαρακτηρίζει «τουλάχιστον στον ίδιο βαθμό» εκτεθειμένους το σημερινό πρωθυπουργό και τους συνεργάτες του που στην πραγματικότητα «κρύβονται πίσω από τον εισαγγελέα». Ο ίδιος αποφεύγει σήμερα να αναμειχθεί στα εσωκομματικά του ΠΑΣΟΚ, μιλώντας για «ακραίες, παρακμιακές καταστάσεις που ζει το κόμμα υπό την ηγεσία Βενιζέλου» και οι οποίες «δεν ήταν προδιαγεγραμμένες». Συνέντευξη στο Βασίλη Κωστούλα
Οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Οικονομικών είναι ασυγχώρητες. Η διαχείριση της λίστας Λαγκάρντ είναι τελείως απαράδεκτη και αδικαιολόγητη. Μία μία οι δήθεν δικαιολογίες καταρρέουν. Η χθεσινή ενέργεια του εισαγγελέα να φέρει την υπόθεση Βουλγαράκη - Πελέκη στη Βουλή κάνει ακόμη πιο εξοργιστική για όλους εμάς την υπόθεση της λίστας «Λαγκάρντ», μας βγάζει από τα ρούχα μας, διότι στην πραγματικότητα αυτό που προκύπτει είναι ότι ανάμεσα στους άλλους, που στην πορεία θα δούμε ποιοι τελικά ήταν, προστατεύτηκε και ο κ. Βουλγαράκης και η κ. Πελέκη από έλεγχο ο οποίος ενδεχομένως να πιστοποιούσε ότι έπρεπε να καταβάλουν φόρους», αναφέρει ο κ. Ραγκούσης.
Ο πρώην υπουργός Εσωτερικών της κυβέρνησης Παπανδρέου δηλώνει ότι επί θητείας του το υπουργικό συμβούλιο δεν είχε ενημερωθεί ποτέ για αυτούς τους χειρισμούς, ούτε καν για την ύπαρξη της λίστας Λαγκάρντ, «διότι προφανώς γνώριζαν ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν θα επιτρέπαμε -προσωπικά ποτέ δεν θα συναινούσα σε- μία ανάλογη αντιμετώπιση».
Όσον αφορά στο περιεχόμενο της λίστας, δηλώνει: «Μέχρι αποδείξεως του εναντίου, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι η λίστα έχει παραποιηθεί.Ποιος μπορεί μετά από όλα αυτά να δεχτεί τη λίστα ως πραγματική; Στο μεταξύ, η διαχείριση της υπόθεσης είναι απαράδεκτη και από τη σκοπιά πολλών από τους ανθρώπους οι οποίοι περιλαμβάνονται και που δεν σημαίνει ότι έχουν υποχρεωτικά φοροδιαφύγει. Στο σύνολό τους, οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Οικονομικών εκθέτουν αυτούς τους ανθρώπους, διότι τους έχουν καταστήσει υποψήφιους φοροφυγάδες, καθώς αν είχαν ελεγχθεί θα αποδεικνυόταν ενδεχομένως ότι κάποιοι από αυτούς είναι συνεπείς στις φορολογικές υποχρεώσεις τους».
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Ραγκούσης δεν θέτει θέμα ποινικών ευθυνών: «Έτσι κι αλλιώς, για εμένα είναι ιστορικών διαστάσεων οι πολιτικές ευθύνες και μόνο». Ο ίδιος επιρρίπτει ευθύνες και στη σημερινή κυβέρνηση: «Όλος ο χειρισμός της λίστας «Λαγκάρντ» από τον πρωθυπουργό και τους συνεργάτες του έως τώρα τους εκθέτει τουλάχιστον σε ίσο βαθμό, διότι στην πραγματικότητα δεν έχουν κάνει τίποτα. Κρύβονται και αυτοί πίσω από τον εισαγγελέα».
Αναφορικά με την επιλογή του να αποχωρήσει στις 3 Οκτωβρίου «από το σημερινό ΠΑΣΟΚ, μετά την παραδοχή Βενιζέλου των χειρισμών γύρω από τη λίστα ‘Λαγκάρντ’», δηλώνει πως αισθάνεται δικαιωμένος, καθώς πρόκειται για ένα «ηθικό και πολιτικό ζήτημα τεράστιας σημασίας». Σε αυτό το πλαίσιο, αποφεύγει να αναμειχθεί στις «ακραίες, παρακμιακές καταστάσεις που ζει το ΠΑΣΟΚ υπό τη σημερινή ηγεσία του».
Παράλληλα, εκφράζει ενόχληση και προβληματισμό για το γεγονός ότι πρωτοκλασάτα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, μέλη των υπουργικών συμβουλίων των κυβερνήσεων Παπανδρέου και Παπαδήμου, καθώς και σχεδόν το σύνολο των σημερινών βουλευτών του, «δεν αισθάνθηκαν την ανάγκη να πάρουν θέση για όσα πλήττουν βάναυσα την παράταξη, όπως και την κοινωνική συνοχή και την εμπιστοσύνη του πολίτη στους θεσμούς της πολιτείας». Επιπλέον, χαρακτηρίζει «απαράδεκτο φαινόμενο να αρκούνται μέλη των πρώην ηγεσιών του υπουργείου Οικονομικών να δηλώνουν απλώς ότι δεν γνώριζαν, αποφεύγοντας να πάρουν θέση και να καταγγείλουν όσα αποκαλύφθηκαν».
«Μέρα με τη μέρα, η υπόθεση της λίστας «Λαγκάρντ» εξελίσσεται ολοένα και περισσότερο σε εκείνο το κομμάτι του παζλ που μου λείπει για να δώσω απαντήσεις σε μια σειρά από ιστορικής σημασίας ερωτήματα, κατά τη γνώμη μου, που έχουν δημιουργηθεί -όχι μόνο σε μένα- γύρω από τις συνθήκες κατάληξης της κυβέρνησης Παπανδρέου. Διότι εκ των υστέρων μαθαίνω ότι η λίστα «Λαγκάρντ» ήρθε στα χέρια του υπουργείου Οικονομικών ακριβώς σε μια εποχή κατά την οποία δρομολογήθηκαν ανεξήγητες για μένα πολιτικές συμπεριφορές στο κέντρο της κυβέρνησης. Αυτές οι συμπεριφορές ήταν που με έκαναν τότε όχι μόνο να απομακρυνθώ από το κέντρο της κυβέρνησης, αλλά επιπλέον να μην μπορώ να εξηγήσω την κατάρρευση και τα γεγονότα που ακολούθησαν αφενός στο εσωτερικό της χώρας, αφετέρου στο επίπεδο των διεθνών της σχέσεων».
Προφανώς, ο κ. Ραγκούσης εννοεί ότι τα ερωτηματικά τα οποία προκαλούσε η διαχείριση της λίστας «Λαγκάρντ» λειτούργησαν ως μοχλός πίεσης από το γαλλογερμανικό άξονα Σαρκοζί και Μέρκελ προς την κυβέρνηση Παπανδρέου, δεδομένου ότι δεν αξιοποιούταν μία πρώτης τάξης ευκαιρία καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, όπως επίσης και ότι η υπόθεση συνδέεται με το τέλος της πρωθυπουργίας Παπανδρέου και τη μετάβαση της ηγεσίας του κυβερνώντος τότε κόμματος από τον ίδιο στον Ευάγγελο Βενιζέλο.
Αναφορικά με τη δημοσίευση της φερόμενης ως λίστας «Λαγκάρντ» από τον Κώστα Βαξεβάνη, ο πρώην υπουργός Εσωτερικών σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «δεν υπάρχει κανείς δημοσιογράφος στον κόσμο -που σέβεται τη δουλειά του- ο οποίος θα αποκτούσε αυτή τη λίστα και δεν θα τη δημοσίευε». Προσθέτει δε πως «αν οι πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων Οικονομικών, οι ηγεσίες του ΣΔΟΕ και ο σημερινός πρωθυπουργός είχαν λειτουργήσει ως όφειλαν, με βάση το Σύνταγμα και τους νόμους, τότε δεν θα είχε μείνει κανένα περιθώριο δημοσίευσης αυτής της λίστας με έναν αντίστοιχο τρόπο»."

{Ενημέρωση}

    Παρακαλώ κατά την αναδημοσίευση να αναγράφετε την πηγή με ενεργό σύνδεσμο προς το tsounami
    Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος απαγορεύεται ρητά η αναδημοσίευση, αντιγραφή, διασκευή ή αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο του περιεχομένου του παρόντος Ιστολογίου, χωρίς την παραπομπή στην πηγή (Νόμος 2121/1993).
    copyright: Tsounami 2016