19 δισεκατομμύρια δολάρια ξόδεψε η Facebook για να αγοράσει την WhatsApp. Η WhatsApp η εταιρεία αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων δεν είναι μικρή. Μικρός είναι μόνο ο αριθμός των εργαζομένων. Εάν δει κανείς τον αριθμό των χρηστών τότε τα πράγματα αλλάζουν. 30 εκατομμύρια Γερμανοί χρησιμοποιούν αυτή την υπηρεσία ενώ σε ολόκληρο τον κόσμο ο αριθμός των χρηστών φθάνει τα 450 εκατομμύρια. Στοιχεία βέβαια που έχουν το τίμημά τους. Η Facebook χρειάζεται αυτά τα στοιχεία για τις δικές της επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Συνήθως όταν δυο επιχειρήσεις συγχωνεύονται γίνεται ένα έλεγχος εάν η συγχώνευση αυτή μπορεί να οδηγήσει σε μονοπώλιο και να θιγεί έτσι ο ελεύθερος ανταγωνισμός. Αυτό θα συμβεί τώρα και με τις δυο γνωστές εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης. Σε ένα πρώτο βήμα οι αρμόδιες εποπτικές αρχές έστειλαν επιστολές σε άλλες εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης ώστε να καταγράψουν την εκτίμησή τους.
Για την ΕΕ πάντως η συγκεκριμένη περίπτωση είναι πρωτοφανής. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν εξέτασε τη συγχώνευση των δυο εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης. Η Κομισιόν καλείται τώρα να εξετάσει εάν από αυτή την αγοροπωλησία δημιουργήθηκε ένα είδος «μονοπωλίου προσωπικών δεδομένων». Κυρίως όσοι δραστηριοποιούνται και ενδιαφέρονται για την προστασία των προσωπικών δεδομένων ζητούν μια απάντηση.
Περισσότερα προσωπικά δεδομένα, καλύτερη διαφήμιση
«Κατά το παρελθόν έθετε κανείς το ερώτημα εάν κάποιος έχει το μονοπώλιο και υπολογιζόταν εάν η επιχείρηση ήταν σε θέση να διαμορφώνει τις τιμές πολύ πάνω από το κόστος. Σε αυτή την περίπτωση δεν διακρίνω κάτι τέτοιο μια και οι υπηρεσίες που προσφέρονται είναι δωρεάν» δηλώνει ο Ντάνιελ Τσίμερ επικεφαλής του Τμήματος Εμπορικού Δικαίου και Οικονομικών του Πανεπιστημίου της Βόννης, μιλώντας στην Deutsche Welle.
Φυσικά η δωρεάν ανταλλαγή πληροφοριών μέσω Facebook είναι η μια πλευρά των δραστηριοτήτων της εταιρείας. Η άλλη πλευρά είναι ότι νοικιάζει την πλατφόρμα της για να εμφανίζονται διαφημίσεις. Και το κόστος ανεβαίνει όσο ανεβαίνει ο αριθμός των χρηστών.
«Μια επιχείρηση έχει ίσως μια ισχυρή θέση στην αγορά διότι μπορεί να αξιολογήσει τα στοιχεία των χρηστών. Όσο περισσότερα γνωρίζω για τους πελάτες μου τόσο περισσότερες υπηρεσίες μπορώ να του προσφέρω και τόσο περισσότερες στοχευμένες διαφημίσεις μπορώ να βάζω και να είμαι έτσι ελκυστικός για την αγορά. Η διάθεση προσωπικών δεδομένων μπορεί να έχει μια τεράστια οικονομική αξία για τις εταιρείες και να σημαίνει ότι μπορούν να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά» λέει και πάλι ο Γερμανός νομικός. Ποιά είναι όμως η πραγματική δύναμη της ΕΕ; Ο Ντάνιελ Τσίμερ υποστηρίζει πως η ΕΕ κατάφερε στο παρελθόν να αποτρέψει σημαντικές συγχωνεύσεις ακόμα και αμερικανικών εταιρειών.
Jennifer Fraczek / Μαρία Ρηγούτσου Deutsche Welle
Συνήθως όταν δυο επιχειρήσεις συγχωνεύονται γίνεται ένα έλεγχος εάν η συγχώνευση αυτή μπορεί να οδηγήσει σε μονοπώλιο και να θιγεί έτσι ο ελεύθερος ανταγωνισμός. Αυτό θα συμβεί τώρα και με τις δυο γνωστές εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης. Σε ένα πρώτο βήμα οι αρμόδιες εποπτικές αρχές έστειλαν επιστολές σε άλλες εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης ώστε να καταγράψουν την εκτίμησή τους.
Για την ΕΕ πάντως η συγκεκριμένη περίπτωση είναι πρωτοφανής. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν εξέτασε τη συγχώνευση των δυο εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης. Η Κομισιόν καλείται τώρα να εξετάσει εάν από αυτή την αγοροπωλησία δημιουργήθηκε ένα είδος «μονοπωλίου προσωπικών δεδομένων». Κυρίως όσοι δραστηριοποιούνται και ενδιαφέρονται για την προστασία των προσωπικών δεδομένων ζητούν μια απάντηση.
Περισσότερα προσωπικά δεδομένα, καλύτερη διαφήμιση
«Κατά το παρελθόν έθετε κανείς το ερώτημα εάν κάποιος έχει το μονοπώλιο και υπολογιζόταν εάν η επιχείρηση ήταν σε θέση να διαμορφώνει τις τιμές πολύ πάνω από το κόστος. Σε αυτή την περίπτωση δεν διακρίνω κάτι τέτοιο μια και οι υπηρεσίες που προσφέρονται είναι δωρεάν» δηλώνει ο Ντάνιελ Τσίμερ επικεφαλής του Τμήματος Εμπορικού Δικαίου και Οικονομικών του Πανεπιστημίου της Βόννης, μιλώντας στην Deutsche Welle.
Φυσικά η δωρεάν ανταλλαγή πληροφοριών μέσω Facebook είναι η μια πλευρά των δραστηριοτήτων της εταιρείας. Η άλλη πλευρά είναι ότι νοικιάζει την πλατφόρμα της για να εμφανίζονται διαφημίσεις. Και το κόστος ανεβαίνει όσο ανεβαίνει ο αριθμός των χρηστών.
«Μια επιχείρηση έχει ίσως μια ισχυρή θέση στην αγορά διότι μπορεί να αξιολογήσει τα στοιχεία των χρηστών. Όσο περισσότερα γνωρίζω για τους πελάτες μου τόσο περισσότερες υπηρεσίες μπορώ να του προσφέρω και τόσο περισσότερες στοχευμένες διαφημίσεις μπορώ να βάζω και να είμαι έτσι ελκυστικός για την αγορά. Η διάθεση προσωπικών δεδομένων μπορεί να έχει μια τεράστια οικονομική αξία για τις εταιρείες και να σημαίνει ότι μπορούν να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά» λέει και πάλι ο Γερμανός νομικός. Ποιά είναι όμως η πραγματική δύναμη της ΕΕ; Ο Ντάνιελ Τσίμερ υποστηρίζει πως η ΕΕ κατάφερε στο παρελθόν να αποτρέψει σημαντικές συγχωνεύσεις ακόμα και αμερικανικών εταιρειών.
Jennifer Fraczek / Μαρία Ρηγούτσου Deutsche Welle
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου