Ένα «έξυπνο» ασανσέρ, το οποίο παίρνει εντολές όχι από το πάτημα κουμπιών, αλλά «αναγνωρίζοντας» τις κινήσεις του ενδιαφερόμενου χρήστη, κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν, εφαρμόζοντας στην πρωτότυπη ιδέα τους, τους κανόνες της ρομποτικής επιστήμης, έξι μαθητές δημοτικού από την Κομοτηνή. Ο λόγος για τους Χρήστο Τζανίδη, Τάσο Βαβατσικλή, Βασίλη Οικονόμου, Πέτρο Χονδρό, Κωνσταντίνο Γεωργακούδη και Κωνσταντίνο Κελεσίδη- μαθητές όλοι της έκτης τάξης του 6ου δημοτικού σχολείου της πόλης μας- που υπό την καθοδήγηση του καθηγητή πληροφορικής, κ. Φώτη Θεοχαρόπουλου, κατάφεραν όχι μόνο να δώσουν «σάρκα και οστά» στην πρωτότυπη ιδέα, αλλά και να κατακτήσουν το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό ρομποτικής, που έγινε το περασμένο Σάββατο στη γειτονική Αλεξανδρούπολη. Στον διαγωνισμό, που είχε τον τίτλο «Η πόλη μου», έλαβαν μέρος 16 σχολεία από όλη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, τα οποία, πέρα από τη διάκριση σε τοπικό επίπεδο, διεκδικούσαν και το «εισιτήριο» για συμμετοχή στον πανελλήνιο αντίστοιχο διαγωνισμό, που θα γίνει στα τέλη Μαρτίου στην Αθήνα.
Έτοιμοι να διεκδικήσουν τη διάκριση στην Αθήνα οι 6 μαθητές
Το έπαθλο αυτό κατάφερε τελικά να το αποσπάσει η ομάδα Robokom του 6ου δημοτικού σχολείου της πόλης μας, που ήδη έχει ξεκινήσει να εργάζεται για τη βελτίωση της κατασκευής της, ενόψει της διεκδίκησης μιας πανελλήνιας διάκρισης. Συναντήσαμε χθες τους νεαρούς μαθητές στην αίθουσα πληροφορικής του σχολείου τους, όπου σε ένα διάλειμμα από τις υπόλοιπες υποχρεώσεις τους, κατέστρωναν τα επόμενα σχέδιά τους μαζί με τον καθηγητή τους, κ. Θεοχαρόπουλο, και τον διευθυντή, κ. Μαρίνο Κωνσταντινίδης. Ο Χρήστος, ο Τάσος, ο Βασίλης, ο Πέτρος, ο Κωνσταντίνος και ο Κωνσταντίνος, με τον ενθουσιασμό από την εμπειρία και φυσικά από τη διάκριση που πέτυχαν στην Αλεξανδρούπολη, εμφανίστηκαν έτοιμοι να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό στην Αθήνα, προκειμένου να πείσουν εκ νέου τους κριτές και να διαφημίσουν για άλλη μια φορά την πόλη μας. Η αισιοδοξία τους βέβαια παραμένει συγκρατημένη, αφού αναγνωρίζουν ότι ο ανταγωνισμός θα είναι μεγαλύτερος στον πανελλήνιο διαγωνισμό. Όμως η όρεξη, η συνολική δουλειά και η μεταξύ τους εμπιστοσύνη θα είναι τα μεγαλύτερα όπλα τους σε αυτήν την προσπάθεια.
Μαρίνος Κωνσταντινίδης «Ελπίζω κάποιοι να ευαισθητοποιηθούν από την ιδέα και να εξοπλιστούν σε πρώτη φάση τα δημόσια κτίρια της πόλης μας»
Ο διευθυντής του σχολείου, κ. Κωνσταντινίδης, συνεχάρη θερμά τους 6 μαθητές και τον καθηγητή τους, ενώ γνωστοποίησε την πρόθεση για καθιέρωση προγράμματος ρομποτικής στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, μέσα στο μάθημα της πληροφορικής, αλλά και σε απογευματινές δράσεις. Εστιάζοντας στο αντικείμενο της δουλειάς των μαθητών, το ασανσέρ δηλαδή που ενδείκνυται για τη χρήση από άτομα με αναπηρία, ο κ. Κωνσταντινίδης εξέφρασε την ελπίδα «κάποιοι να ευαισθητοποιηθούν από την ιδέα και να εξοπλιστούν σε πρώτη φάση τα δημόσια κτίρια της πόλης μας».
Φώτης Θεοχαρόπουλος «Αυτό, που από ό,τι φάνηκε έκανε τη διαφορά σε εμάς ήταν η σύλληψη της ιδέας»
Από την πλευρά του ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός, κ. Θεοχαρόπουλος, διέκρινε πως ο ανταγωνισμός στην Αλεξανδρούπολη ήταν αρκετά υψηλού επιπέδου, για να παρατηρήσει πως «αυτό, που από ό,τι φάνηκε έκανε τη διαφορά σε εμάς ήταν η σύλληψη της ιδέας». «Ο διαγωνισμός έχει θέμα “Η πόλη μου”», εξήγησε, «και αυτό το συνδυάσαμε με το ότι η Κομοτηνή σαν πόλη είναι πρότυπο προσβασιμότητας για άτομα με αναπηρία. Αυτό μας έδωσε την ιδέα να κατασκευάσουμε και να αναπτύξουμε τη δική μας πρόταση, που έχει να κάνει με τη βελτίωση της ζωής ενός ατόμου με αναπηρία».
Με κινήσεις μπροστά από φωτοκύτταρο ή και με… παλαμάκια η λειτουργία του ασανσέρ
Όπως εξήγησε ο κ. Θεοχαρόπουλος, το ασανσέρ που κατασκεύασαν οι νεαροί μαθητές λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο με τις κινήσεις, που κάνει το άτομο-χρήστης του-και μάλιστα με δύο εναλλακτικούς τρόπους. Είτε με την κίνηση μπροστά από ένα φωτοκύτταρο, είτε με τον ήχο από το χτύπημα των χεριών. «Με το που θα πλησιάσει το άτομο, το ασανσέρ θα ανοίξει μόνο του και θα τον μεταφέρει επάνω», εξήγησε, «ενώ μπορείς να το καλέσεις ακόμα και με παλαμάκια». Το ένα στάδιο της υλοποίησης αυτής της πρωτότυπης ιδέας ήταν η κατασκευή του ασανσέρ με τουβλάκια lego, ενώ ακολούθησε ο προγραμματισμός του, με βάση τους κανόνες της ρομποτικής, ώστε η όλη πρόταση να είναι λειτουργική. Σημειώνεται ότι η τελική κατασκευή της ομάδας του 6ου δημοτικού σχολείου είχε φόντο το μνημείο-σήμα κατατεθέν της πόλης μας, το Σπαθί.
Κλείνοντας ο κ. Θεοχαρόπουλος υπογράμμισε πως «η ρομποτική είναι μια επιστήμη που βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, να δώσουν τις δικές τους ιδέες και να δημιουργήσουν έναν καλύτερο τρόπο ζωής», επισημαίνοντας ότι είναι ένα αντικείμενο που θα πρέπει να μπει πλέον και στα δημοτικά σχολεία.
Συντάκτης:Θωμάς Σταμούλης
e-mail: paratiritis.stamoulis@gmail.com
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου