«Επιστολή
συμπαράστασης και διαμαρτυρίας»
Ως
μάχιμοι εκπαιδευτικοί που σεβόμαστε και αγαπάμε τη δουλειά μας διαμαρτυρόμαστε
έντονα για την άνευ προηγουμένου πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να μετακινήσει
από το σχολείο μας, συνάδελφό μας εκπαιδευτικό τάξης προς σχολείο της Διεύθυνσης
Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης. Αντιλαμβανόμαστε τη δύσκολη θέση στην οποία έχουν
βρεθεί σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης, που όμως οφείλεται σε παραλείψεις και
λάθη της διοίκησης και γι’ αυτό αδυνατούμε να κατανοήσουμε ποια λογική ορίζει την επίλυση ενός
προβλήματος με τη δημιουργία ενός άλλου.
Το ίδιο
το Υπουργείο Παιδείας έχει με πολλούς τρόπους υποστηρίξει ότι πρώτη
προτεραιότητα είναι ο μαθητής. Γιατί λοιπόν πρέπει κάποιοι μαθητές να στερηθούν
στη μέση της χρονιάς τη δασκάλα τους; Η συνάδελφος εκπαιδευτικός έχει
δρομολογήσει μια σειρά από εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και προγράμματα με βάση
τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών της, τους οποίους γνωρίζει
πολύ καλά ήδη από την προηγούμενη σχολική χρονιά. Όπως ορίζει το δόγμα «Πρώτα
ο μαθητής», «στο Νέο Σχολείο», γίνεται μεγαλύτερη εξατομίκευση της
διδασκαλίας ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε μαθητή και μαθήτριας. Αυτό με ποιον
τρόπο θα επιτευχθεί με τα συγκεκριμένα παιδιά, αφού έχει παρέλθει ήδη το πρώτο
τρίμηνο και η συνάδελφος που θα τα αναλάβει θα χρειαστεί χρόνο για να
διαμορφώσει άποψη για τις ανάγκες των μαθητών της και στη συνέχεια να οργανώσει
και να δρομολογήσει τις ανάλογες παρεμβάσεις;
Το
Υπουργείο Παιδείας ισχυρίζεται ότι «ο εκπαιδευτικός είναι το κλειδί της
εκπαιδευτικής διαδικασίας». Κανένα εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να επιτύχει
τους στόχους του, εάν οι εκπαιδευτικοί δεν δίνουν καθημερινά τον
καλύτερο εαυτό τους μέσα στην τάξη και δεν αναδεικνύονται ως η πνευματική και
ηθική πρωτοπορία της κοινωνίας.
Για
αυτό και το Υπουργείο Παιδείας δημιουργώντας τους όρους και τις προϋποθέσεις
του Νέου Σχολείου αναλαμβάνει σειρά από νομοθετικές πρωτοβουλίες που
επαναπροσδιορίζει τη σχέση του εκπαιδευτικού με την εκπαίδευση, αναδεικνύοντας
τον εκπαιδευτικό ως τον πρωταγωνιστή της αναβάθμισης στην εκπαίδευση.».
Από την άλλη το ίδιο το Υπουργείο, πρώτο απ’ όλους, υποσκάπτει αυτό το ρόλο που
υποτίθεται πως δίνει στον εκπαιδευτικό, αφού μεταχειρίζεται τους δασκάλους ως
αριθμούς μετρώντας ώρες και προσθαφαιρώντας ανθρώπους, χωρίς να υπολογίζει ότι
πρόκειται για προσωπικότητες που έχουν,
πέρα από παιδαγωγική ευθύνη και ήθος, οικογενειακή και ιδιωτική ζωή, η οποία
δεν μπορεί απάνθρωπα να διαταράσσεται και να απαξιώνεται. Η συνάδελφός μας έχει
μικρά παιδιά, τα οποία έχει τακτοποιήσει με βάση τη θέση της που ορίστηκε το
Σεπτέμβρη. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέτει ως
μία από τις πιο βασικές της προτεραιότητες τη διευκόλυνση της εναρμόνισης της
οικογενειακής με την εργασιακή ζωή. Και
όμως η συνάδελφός μας έρχεται σε δεινή θέση καθώς καλείται στο μέσο της χρονιάς
να αναπροσαρμόσει άρδην την οικογενειακή
της ζωή. Είμαστε οργισμένοι για την υιοθέτηση τέτοιων πρακτικών, που μας
απαξιώνουν όχι μόνο ως επαγγελματίες, αλλά και ως ανθρώπους.
Δηλώνουμε
πως στεκόμαστε αλληλέγγυοι απέναντι στη συνάδελφό μας και καλούμε το Υπουργείο
Παιδείας να αναστοχαστεί τον πολύ σοβαρό και ευαίσθητο ρόλο του εκπαιδευτικού,
που το ίδιο του αποδίδει, και να προχωρήσει στην εύρεση λύσεων που θα
αντιμετωπίζουν τα προβλήματα χωρίς να δημιουργούν άλλα. Υπάρχουν πολλά νέα
παιδιά, συνάδελφοί μας , με κέφι και όρεξη για δουλειά, που είναι άνεργα και για το χρόνο που απομένει
μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους θα μπορούσαν να καλύψουν τα κενά.
Οι
εκπαιδευτικοί του 1ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Μηχανιώνας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου