Web Informer Button

Οι άλλες μας ιστοσελίδες.

www.smart-press.gr

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη .!!
========================================

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ


Τα τέλη κυκλοφορίας επιβάλλονται προκειμένου οι υποδομές και το σύστημα οδικής κυκλοφορίας να συντηρούνται και να λειτουργούν σωστά.

Τα τέλη κυκλοφορίας συμβάλλουν στον καθαρισμό, επισκευή και συντήρηση του οδοστρώματος, συντήρηση των συστημάτων φωτισμού, οδικής σημάνσης και φωτεινής σηματοδότησης, ενίοτε παροχή οδικής βοήθειας κλπ.

Μέχρι σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας κατανέμονταν με βάση τον κυβισμό των ΙΧ οχημάτων, ενώ τελευταίως μία κατηγορία νέων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχημάτων απαλλάσσονταν των τελών.

Στην Ευρώπη έχεις δικαίωμα επιλογής  πληρωμής τελών για ολόκληρο τον χρόνο, εξάμηνο, τρίμηνο ή μήνα.

Στην Ευρώπη αν δεν πληρώσεις τα τέλη, απλώς δεν έχεις το σήμα πληρωμής των τελών, δεν παραδίδεις την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα. 

Καθίσταται σαφές ότι όσο περισσότερο κάποιος κυκλοφορεί τόσο περισσότερο κάνει χρήση του οδικού συστήματος. Ως εκ τούτου ο κυβισμός των ΙΧ οχημάτων δεν αποτελεί το ορθότερο κριτήριο κατανομής των τελών κυκλοφορίας, γιατί ο μεγάλος κυβισμός δεν σημαίνει υποχρεωτικά και μεγάλη χρήση του οδικού συστήματος.

Σε ότι αφορά το θέμα των ρύπων, οι κάτοχοι ΙΧ κάθε χρόνο πληρώνουν  για την απόκτηση κάρτας καυσαερίων. Αν ο κινητήρας δεν λειτουργεί καλά ο οδηγός δαπανά χρήματα για να τον ρυθμίσει. Αν δεν τον ρυθμίσει και συλληφθεί τότε πληρώνει βαρύ πρόστιμο.

Επομένως το πρόστιμο των ρύπων υπάρχει για όσους έχουν αρρύθμιστους κινητήρες και δεν πρέπει να θεωρηθεί σαν τέλος κυκλοφορίας. Εξ άλλου τα λεγόμενα ως καθαρά νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα, απεδείχθη ότι δεν είναι και τόσο καθαρά (περίπτωση VW).

Η παρούσα αξία ή/και η παλαιότητα  του ΙΧ οχήματος δεν πρέπει να εκληφθούν ως κριτήρια κατανομής των τελών κυκλοφορίας. Δεν κρίνεται δίκαιο το τέλος κυκλοφορίας να συγχέεται με ένα τέλος πολυτελείας/παλαιόττητος.
Η κοστολόγηση είναι κλάδος της οικονομικής επιστήμης, η οποία λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους και μεταβλητές ενός προβλήματος,  καθορίζει δίκαια κριτήρια κατανομής του κόστους και με την βοήθεια μαθηματικών μοντέλων κατανέμει τα κόστη ορθολογικά σε αυτούς που τους βαρύνουν (προϊόντα, δραστηριότητες, πρόσωπα, υπηρεσίες κλπ}

Τα στοιχεία, οι παράμετροι, οι μεταβλητές, οι υποθέσεις και οι στόχοι του συστήματος  κατανομής των τελών κυκλοφορίας έχουν όπως παρακάτω:
ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ
·        Όσο πιο πολύ κυκλοφορείς το όχημα τόσο πιο πολύ βαρύνεσαι με τέλη κυκλοφορίας.
·         Όσο πιο μεγάλος ο κινητήρα, κατά κανόνα, τόσο πιο πολύ καύσιμο καταναλώνεις.
·        Η κυκλοφορία του αυτοκινήτου φαίνεται άμεσα με τα χιλιόμετρα και έμμεσα με τα λίτρα καυσίμου που καταναλίσκεις. Τα χιλιόμετρα δεν είναι δυνατό να μετρηθούν, τα λίτρα είναι. Άρα τα λίτρα που καταναλίσκεις είναι το κριτήριο κατανομής των τελών κυκλοφορίας.
·        Διακρίνουμε τρία είδη καυσίμου: Βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο. Ας υποθέσουμε ότι με τις αυτές συνθήκες οδήγησης και κυβισμού κινητήρα, με ένα λίτρο βενζίνης διανύεις κατά μέσο όρο χ χιλιόμετρα, με ένα λίτρο πετρέλαιο 1,6χ χιλιόμετρα και με ένα λίτρο υγραέριο 1,2χ χιλιόμετρα (θα πρέπει να γίνουν κάποιες μετρήσεις για να προσεγγίσουμε τα πραγματικά χιλιόμετρα)
·         Ας υποθέσουμε ότι το 2015 εισπράχτηκαν 3 δις €υρώ από τα τέλη κυκλοφορίας και ότι ο στόχος της Κυβέρνησης είναι να εισπράξει πάλι 3 δις. Τα δεδομένα που έχει η κυβέρνηση από την κατανάλωση καυσίμων κίνησης το 2015  είναι τα παρακάτω:
o   Βενζίνη Α χιλιάδες τόνοι, Πετρέλαιο κίνησης Β χιλιάδες τόνοι, Υγραέριο κίνησης Γ χιλιάδες τόνοι
o   χ, 1,6χ, 0,8χ είναι το ανά λίτρο τέλος για βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο αντιστοίχως
o   Η εξίσωση Α*χ+Β*1.6χ+Γ*0,8χ=3 δις Ευρώ, μας δίδει το τέλος κυκλοφορίας που θα βαρύνει κάθε λίτρο καυσίμου
o   Το σύστημα ανά τρίμηνο αυτόματα προσαρμόζει το τέλος κυκλοφορίας ώστε να επιτύχει το στόχο των 3 δις ευρώ.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΣΤΗ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
1.       Όποιος αγοράζει καύσιμο κίνησης πληρώνει το τέλος κυκλοφορίας. Δεν απαιτούνται αυτοκόλλητα, ούτε πληρωμές στις τράπεζες ή εκτύπωση μέσω Ιντερνέτ των τελών
2.     Δεν απαιτείται να παραδώσεις πινακίδες. Κυκλοφορείς όποτε έχεις λεφτά να βάλεις καύσιμο.
3.     Τα οχήματα που απαξιώνονται όταν δεν κυκλοφορούν, επιτέλους με την ενσωμάτωση των τελών στη τιμή του καυσίμου αρχίζουν πάλι να κυκλοφορούν και να αποσβεννύουν το κόστος αγοράς των.
4.     Επτακόσιες χιλιάδες (700.000) οχήματα, που έχουν παραδώσει τις πινακίδες, πάλι κυκλοφορούν. Αν υποθέσουμε ότι αυτά διανύουν 15.000 χιλιόμετρα ετησίως που σημαίνει ότι 1500 περίπου λίτρα καυσίμου καταναλίσκουν έκαστο, τουτέστιν 1,05 εκατομμύρια τόνους συνολικά, αφήνοντας από την φορολογία και μόνο του καυσίμου έσοδα στο κράτος  1.05 δις €υρώ, συν ένα ποσόν από τα τέλη κυκλοφορίας
5.     Εκατομμύρια  εργατο- ημέρες εξοικονομούνται από το Δημόσιο καθώς και από τους πολίτες, που περιμένουν στην ουρά να πληρώσουν τα τέλη ή να παραδώσουν τις πινακίδες.
6.     Όλα τα ξένα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα πληρώνουν με αυτό τον τρόπο τέλη κυκλοφορίας.

Στέργιος Σμυρλής


Υ.Γ Η ίδια πολιτική εφαρμόζεται και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα 

{Ενημέρωση}

    Παρακαλώ κατά την αναδημοσίευση να αναγράφετε την πηγή με ενεργό σύνδεσμο προς το tsounami
    Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος απαγορεύεται ρητά η αναδημοσίευση, αντιγραφή, διασκευή ή αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο του περιεχομένου του παρόντος Ιστολογίου, χωρίς την παραπομπή στην πηγή (Νόμος 2121/1993).
    copyright: Tsounami 2017