Του Αλέξανδρου Διαμαντόπουλου*.
Στην συνεδρίαση για την ψήφιση του προϋπολογισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το 2015, γίναμε για άλλη μια φορά μάρτυρες ενός κακού οικονομικού μα και φθηνού πολιτικού σχεδιασμού που κατέθεσε η διοίκηση για τους πολίτες της.
Ήταν πασιφανές πως ακολουθήθηκε η οδηγία για αυστηρή συγκράτηση των δαπανών σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη μείωση των κονδυλίων του ετήσιου τακτικού προϋπολογισμού, ενώ παράλληλα επιχειρήθηκε να καλυφθούν οι χτυπητές αδυναμίες για δυνατότητα εύρεσης κονδυλίων κάτω από τον μανδύα της εκτέλεσης των εντολών για συμμόρφωση στις μνημονιακές κατευθύνσεις.
Φυσικά είναι ξεκάθαρο πως η διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ακολουθεί την ίδια πολιτική κατεύθυνση με αυτή της κυβέρνησης, όπως επίσης είναι ξεκάθαρο πως κανείς δεν περίμενε κάτι παραπάνω σχετικά με την συνεχόμενη μείωση των κονδυλίων του τακτικού προϋπολογισμού των τελευταίων ετών.
Για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, που είναι δεύτερη σε πληθυσμό και πρώτη σε έκταση στην Ελλάδα, ένα σωστό στρατηγικό σχέδιο θα στόχευε στην χρηματοδότηση του πρωτογενή τομέα που θα έπρεπε να αποτελεί ναυαρχίδα της οικονομίας και θα έδινε θέσεις εργασίας, όταν η ανεργία στην περιφέρεια μας στους νέους ξεπερνά το 60 %.
Είναι απορίας άξιο πως κατάφεραν να μειώσουν τον προϋπολογισμό του 2015 σε σύγκριση με αυτόν του 2014 κατά 27%).Ακόμη πιο εντυπωσιακό όμως είναι πως στην Περιφερειακή ενότητα του Κιλκίς μειώθηκε κατά 70%!!!
Όλα αυτά την ώρα που στην κατάρτιση του προϋπολογισμού αυθαιρέτησαν οι εμπνευστές του σχεδίου καθώς δεν υπήρξε καμία δημοκρατική και συμμετοχική διαβούλευση με τους ετέρους στη Π.Κ.Μ , δηλαδή τις κοινωνικές ομάδες που απαρτίζουν τον κοινωνικό ιστό της.
Στην σύγχρονη εποχή επιβάλλεται η αλλαγή του μοντέλου διαμόρφωσης και επεξεργασίας προϋπολογισμού. Η διαδικασία από το στάδιο της διαβούλευσης μέχρι και την ολοκλήρωση του προσχεδίου πρέπει να γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης καθώς γίνεται ευκολότερη και μαζικότερη η συμμετοχή των εταίρων και μειώνεται το κόστος των δαπανών.
Όταν η πολιτική αντικαθίσταται από την ακατάσχετη λογιστική αριθμολογία τότε χάνεται η ουσία της κοινωνικής ευαισθησίας, της Πρόνοιας και της Αλληλεγγύης. Έτσι αυτό το οικονομικό σχέδιο φαίνεται να αδιαφορεί παντελώς για την ανθρωπιστική κρίση μιας και οι κωδικοί για το ταμείο αλληλεγγύης δεν εμφανίζουν ποσά. Την ώρα που καθημερινά όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας εξυπηρετούνται από τα κοινωνικά φαρμακεία, από τα ιατρεία των ιατρών του κόσμου και σιτίζονται στα συσσίτια της εκκλησίας .
Λείπει εντελώς το στοιχείο διεκδίκησης θεσμοθετημένων πόρων μέσα από τον Καλλικράτη του 2,4% του Φ.Π.Α. και το 4% του φόρου εισοδήματος που περιέχονται αυτόματα στην περιφέρεια.
Άρα, λοιπόν, τα μηνύματα αυτού του προϋπολογισμού είναι πως δεν υπάρχει κανένας αναπτυξιακός σχεδιασμός, δεν έχει κανένα πολιτικό στίγμα και δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός για πηγές εσόδων μέσα από την ίδια την περιφέρεια παρά μόνο από τα προβλεπόμενα του κρατικού κορβανά.
Υποστηρίζουμε μια αυτοτελή ευρωπαϊκή περιφέρεια που θα διαχειρίζεται ορθολογικά τα ευρωπαϊκά κονδύλια που δικαιούται-αρκεί κάποιος να τα διεκδικήσει (δημιουργία τέτοιου γραφείου στις Βρυξέλλες)-και όχι μια επαρχιώτικη περιφέρεια που θα στηρίζεται στην όποια ελεημοσύνη από το Αθηνοκεντρικό κράτος. Θα βασίζεται στην χρηστή διαχείριση αυτών των κονδυλίων και όχι στην κακοδιαχείριση όλων αυτών των ετών που έβαλε την χώρα στις γνωστές οικονομικές περιπέτειες.
* Ο Αλέξανδρος Διαμαντόπουλος είναι εκπρόσωπος τύπου της παράταξης «Συμμετέχω» και πρώην Περιφερειακός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης
* Ο Αλέξανδρος Διαμαντόπουλος είναι εκπρόσωπος τύπου της παράταξης «Συμμετέχω» και πρώην Περιφερειακός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου