Πρωτιά
του Γυμνασίου Επανομής
στον 3ο Πανελλήνιο
Διαγωνισμό
«Θεσμός Αριστείας
& ανάδειξη Καλών Πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
Εδώ
και τρία (3) συνεχόμενα έτη μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης του Γυμνασίου Επανομής
δημιουργούν ένα ηλεκτρονικό σχολικό περιοδικό σε συνεργασία με άλλους
δημοσιογράφους-συμμαθητές τους από την Ιταλία (Liceo Eleonora De Arborea) και Ισπανία (Irungo La Salle). Η γλώσσα επικοινωνίας και
εργασίας είναι η Αγγλική. Τα έργο αυτό εντάσσεται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ηλεκτρονικής
αδελφοποίησης eTwinning με τίτλο «MEDITERRANEAN
SCHOOL
MAGAZINE,
Practicing
English
language
and
... even
more». Είναι ένα περιοδικό που
λειτουργεί διαθεματικά στο σχολικό περιβάλλον, έχοντας συγκεκριμένες διδακτικές
επεκτάσεις στα μαθήματα των Αγγλικών
και της Πληροφορικής.
Η κατάθεση του έργου στον
3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό «Αριστεία
& Καινοτομία στην Εκπαίδευση» (excellence.sch.gr) ανέδειξε το συγκεκριμένο έργο ΠΡΩΤΟ πανελλαδικά, έχοντας λάβει τη μεγίστη βαθμολογία (360 μονάδες από τις 360). Στο
διαγωνισμό έλαβαν μέρος 1035 καινοτόμα
εκπαιδευτικά προγράμματα από σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
της Ελλάδας και υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος
«Εκπαίδευση και Δια βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση
(Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από Εθνικούς πόρους.
Η διάκριση στην πρώτη θέση κατάταξης των καινοτόμων προγραμμάτων
ανταμείβει τις προσπάθειες των μαθητών του σχολείου μας (καθώς και των
συμμαθητών τους από τις άλλες Χώρες), που υπό την καθοδήγηση των υπευθύνων
καθηγητών τους, δούλεψαν μέσα σε ένα ασφαλές διαδικτυακό περιβάλλον, αντάλλαξαν
εμπειρίες, χάρηκαν, γνώρισαν συμμαθητές από άλλες χώρες, επικοινώνησαν μέσα από
μια ξένη γλώσσα, και βίωσαν μέσω των εκπαιδευτικών ανταλλαγών τη
διαπολιτισμικότητα, τη διαφορετικότητα και τη δημιουργικότητα.
Στην ηλεκτρονική
διεύθυνση www.ms-mag.eu, μπορείτε
να δείτε όλα τα τεύχη του ηλεκτρονικού περιοδικού με πλήρη πρόσβαση σε όλο το
διαδραστικό περιεχόμενο τους. Μπορείτε να κάνετε λήψη κάθε τεύχους και να το
εκτυπώσετε ή να το ξεφυλλίσετε ηλεκτρονικά σε πραγματικό χρόνο. Από το 2010,
κάθε σχολική χρονιά εκδίδονται δύο τεύχη.
Η βαθμολόγηση των έργων
του διαγωνισμού πραγματοποιήθηκε από δυο ανεξάρτητους αξιολογητές με
συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης. Παρακάτω παραθέτουμε τις κριτικές των δύο
αξιολογητών του έργου.
Παρατηρήσεις
Αξιολογητή 1
«Το παρόν έργο
προωθεί το διαπολιτισμικό διάλογο και συμβάλλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων
επικοινωνίας με παράλληλη χρήση των εργαλείων της Τεχνολογίας και της
Πληροφορικής. Προσφέρει έναν ανοιχτό χώρο και πεδίο έκφρασης ανάλογα με τις
δεξιότητες και τις κλίσεις του καθενός. Ακόμη, αναπτύσσει την κριτική σκέψη,
ενισχύει τη συνεργατική μάθηση και την κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών και
δημιουργεί ένα ελκυστικό, δημιουργικό και αποδοτικό τρόπο ενασχόλησης των
μαθητών. Τέλος συμβάλλει στην απόκτηση γνώσεων πέραν του σχολικού εγχειριδίου
και κυρίως στην εξάσκηση παραγωγής γραπτού λόγου σε ρεαλιστικές και όχι
φανταστικές συνθήκες.»
Παρατηρήσεις
Αξιολογητή 2
«Το πρόγραμμα είναι καινοτόμο, άρτιο, σαφές και δημιουργεί προστιθέμενη
αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι εμφανές ότι οδηγεί σε εξαιρετικά
μαθησιακά αποτελέσματα, ενώ μπορεί να αξιοποιηθεί - με τις απαραίτητες
μετατροπές - σε κάθε σχολική μονάδα. Προωθεί την ενεργό συμμετοχή των μαθητών,
συμβάλει στην προσωπική, κοινωνική και πολιτιστική τους ανάπτυξη, ενισχύει το
ενδιαφέρον τους και είναι επικεντρωμένο στις ανάγκες τους. Το έργο είναι
προσαρμοσμένο στις τοπικές συνθήκες και ανάγκες. Ταυτόχρονα βοηθά στην ανάπτυξη
θετικού κλίματος στην σχολική κοινότητα αναπτύσσοντας τις σχέσεις των μαθητών
μεταξύ τους, των εκπαιδευτικών μεταξύ τους, εκπαιδευτικών και μαθητών αλλά και
του σχολείου με τους γονείς. Η θεματολογία και τα αφιερώματα του περιοδικού
είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και αναδεικνύουν την διαθεματική του διάσταση. Το
πρόγραμμα προωθεί τη διαπολιτισμικότητα, τη συνεκπαίδευση και το σχολείο για
όλους, ενώ υπάρχει η δυνατότητα μέσω των αφιερωμάτων να υπάρξει αλλαγή στάσεων
προς τους μαθητές με αναπηρία (βλ. και τεύχος 4, σ. 32) ή τους αλλοδαπούς
μαθητές (π.χ. μνεία στις χώρες προέλευσης των αλλοδαπών μαθητών που φοιτούν στα
3 σχολεία). Η βιβλιογραφική υποστήριξη θα μπορούσε να ενισχυθεί με τίτλους που
αφορούν τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ), την ομαδοσυνεργατική
μέθοδο διδασκαλίας (π.χ. Ματσαγγούρας , 2000), τη μέθοδο project (Χρυσαφίδης,
1994), κ.λπ.. Επιπλέον παρατηρήθηκε ότι το πρώτο τεύχος του περιοδικού, ενώ
μπορεί να διαβαστεί «on line», δεν είναι δυνατόν να αποθηκευτεί γιατί υπάρχει
κάποιο τεχνικό πρόβλημα που καλό θα ήταν να αποκατασταθεί.»
Οι υπεύθυνοι καθηγητές
του έργου, Πάσσα Μαρία καθηγήτρια
Αγγλικών και Τσιόπτσιας Δημήτρης καθηγητής Πληροφορικής, συγχαίρουν και
ευχαριστούν όλους τους μαθητές που συμμετείχαν στο “Mediterranean School Magazine”. Το βραβείο και τα συγχαρητήρια
ανήκουν σε αυτούς. Επίσης η επιτυχία του συγκεκριμένου έργου, δεν θα ήταν
δεδομένη χωρίς την πολυποίκιλη βοήθεια και υποστήριξη των συναδέλφων καθηγητών
και της Διεύθυνσης του Γυμνασίου Επανομής.
Το συγκεκριμένο
έργο, συνεχίζεται ως eTwinning έργο και την φετινή σχολική χρονιά,
2013-2014, με ανοιχτή πρόσκληση στους νέους μαθητές μας να συμμετέχουν σε αυτό
το συναρπαστικό ταξίδι μάθησης, δημιουργίας, επικοινωνίας και διασκέδασης, που
έχει πάντα στόχο το μέγιστο παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό όφελος.
Η βράβευση του έργου θα
πραγματοποιηθεί στις 29 Νοεμβρίου 2013, στην Αίθουσα “JACQELINE DE ROMILLY” του
Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου