ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η
Αντιπεριφέρεια της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης προχωρά στην έκδοση
συστάσεων προς τους πολίτες, μετά τα υψηλά
επίπεδα ρύπανσης που παρουσιάστηκαν στην ατμόσφαιρα.
Συγκεκριμένα, στις 20-01-2014 η μέση
ημερήσια τιμή συγκεντρώσεως αιωρούμενων σωματιδίων (PM10), όπως καταγράφηκε σε δύο από τους
σταθμούς μέτρησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, έφτασε τα 105 μg/m3 (σταθμός οδού
Λαγκαδά) και τα 75
μg/m3 (σταθμός
οδού Μαρτίου).
Με δεδομένη την από 23-12-2013
δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και έναρξη ισχύος της υπ.’ αριθμ.
70601 (ΦΕΚ 3272/Β΄/23-12-2013) Κοινής Υπουργικής Απόφασης, με τίτλο «Βραχυπρόθεσμα σχέδια δράσης για την
αντιμετώπιση ατμοσφαιρικής ρύπανσης από αιωρούμενα σωματίδια», την υπέρβαση
της τιμής των 101 μg/m3 και
το Δελτίο Πρόγνωσης της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ), το οποίο
αναφέρει ότι ευνοείται εν μέρει η συσσώρευση ρύπων, για την
ενημέρωση και προστασία του πληθυσμού συστήνεται:
Α) Σε άτομα αυξημένου
κινδύνου:
Άτομα
με αναπνευστικό πρόβλημα ή καρδιοπαθείς, καθώς επίσης τα παιδιά και τα άτομα
άνω των 65 ετών, θα πρέπει να περιορίσουν τη σωματική άσκηση−δραστηριότητα και
το χρόνο παραμονής τους σε εξωτερικούς χώρους. Άτομα με άσθμα μπορεί να
χρειαστούν πιο συχνά εισπνοές ανακουφιστικού φαρμάκου.
Β) Στο γενικό πληθυσμό:
Κάθε
άτομο θα πρέπει να περιορίσει τη σωματική άσκηση, ιδιαίτερα αν αισθάνεται
ενόχληση στα μάτια ή εμφανίζει βήχα, ρινική συμφόρηση ή ενόχληση στο λαιμό.
Γ) Μέτρα μείωσης των
εκπομπών από εστίες καύσης:
-
Αποφυγή χρήσης τζακιών, θερμαστρών στερεών καυσίμων και θερμαστρών βιομάζας,
και η χρήση εναλλακτικών καυσίμων και πηγών θέρμανσης έναντι της χρήσης στερεών
καυσίμων και καυσίμων στερεής βιομάζας.
-
Ρύθμιση του θερμοστάτη στους 18οC σε περιπτώσεις ύπαρξης κεντρικού
συστήματος θέρμανσης, για επίτευξη αποδεκτού επιπέδου θερμικής άνεσης χωρίς
υπερκατανάλωση ενέργειας.
-
Απαγόρευση λειτουργίας αποτεφρωτικών κλιβάνων.
-
Απαγόρευση οποιασδήποτε καύσης σε ανοικτούς χώρους.
Δ) Βραχυπρόθεσμα μέτρα
μείωσης των εκπομπών από κυκλοφορία οχημάτων:
Εφαρμογή
κανόνων οικολογικής οδήγησης και συμπεριφοράς (όπως: οδήγηση με χαμηλότερη
ταχύτητα, μείωση των συνεχόμενων εναλλαγών γκαζιού – φρένου, αλλαγή στο σωστό
χρόνο των ταχυτήτων κ.α.) κατά μήκος των οδικών αξόνων αστικών περιοχών.
Σημειώνεται ότι η κατάσταση θα
επανεκτιμηθεί και σε περίπτωση που απαιτηθεί θα ανακοινωθούν νέα μέτρα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου