Τη Νο1 θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών αεροδρομίων, κατέλαβε ο κύριος αερολιμένας της ρωσικής πρωτεύουσας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα παγκόσμιας έρευνας που διεξήγαγε ο οργανισμός στα αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο.
«Το Σερεμέτιεβο έγινε το πρώτο αεροδρόμιο της Ρωσίας, στο οποίο απονεμήθηκε η πιο τιμητική θέση σε αυτή την ανεξάρτητη αξιολόγηση και έχει λάβει τη μέγιστη διεθνή αναγνώριση τόσο από τους επιβάτες, όσο και από τους επαγγελματίες εμπειρογνώμονες του κλάδου», ανακοίνωσε ο γενικός Διευθυντής του αεροδρομίου Μιχαήλ Βασιλένκο. Με τη σειρά του, ο γενικός Διευθυντής του ευρωπαϊκού παραρτήματος του ACI, Ολιβιέ Γιανκόβεκ, δήλωσε ότι το αεροδρόμιο «συνδυάζει αρμονικά τη σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης με το υψηλό επίπεδο υπηρεσιών».
Συνεχής ανάπτυξη
Το Σερεμέτιεβο βρίσκεται σε συνεχή ανοδική επενδυτική πορεία με στόχο την ανάπτυξη των υποδομών του αερολιμένα. Στις 13 Μαρτίου, ανακοινώθηκε ότι στο παλαιό Terminal Β, το οποίο απέχει τέσσερα χιλιόμετρα από το κύριως αεροδρόμιο, το Νότιο συγκρότημα του αεροδρομίου (Terminals E, D και F), θα κατασκευαστεί ένας νέος τερματικός σταθμός για 10 εκατομμύρια επιβάτες. Το νέο κτήριο θα είναι η βάση του Βόρειου τερματικού συγκροτήματος, το οποίο θα μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι 40 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Το κόστος του έργου του νέου τερματικού σταθμού, υπολογίζεται σε 200 εκ. δολάρια. Επιπρόσθετα, χρειάζονται 100-150 εκ. δολάρια για την κατασκευή ενός υπόγειου τούνελ που θα συνδέει τη Βόρεια και τη Νότια ζώνη του αεροδρομίου. Οι διαπραγματεύσεις με πιθανούς επενδυτές για αυτό το σχέδιο βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη. Το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι το έργο θα υλοποιηθεί με την σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ). Το κράτος έχει ήδη διαθέσει 50 εκ. δολάρια για το έργο-μελέτη της δημιουργίας των τεχνικών προδιαγραφών του συνολικού project. Εκτιμάται ότι η κατασκευή του τερματικού και της σήραγγας θα ολοκληρωθούν ταυτόχρονα με την ολοκλήρωση του τρίτου διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης του αεροδρομίου, που σύμφωνα με τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις θα γίνει μέσα στο 2015.
Σερεμέτιεβο-Αεροφλότ: Βίοι παράλληλοι
«Πρωτίστως, το έργο αυτό έχει ως στόχο τον βασικό αερομεταφορέα που έχει την έδρα του στο αεροδρόμιο, την «Αεροφλότ» και σχετίζεται με την ανάπτυξη των στρατηγικών σχεδίων της εταιρείας. Ωστόσο, θέλουμε να προσελκύσουμε στον αναβαθμισμένο αερολιμένα και άλλες αεροπορικές εταιρείες», δήλωσαν στo RBC Daily αρμόδια στελέχη του Σερεμέτιεβο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης της εταιρείας, «Aviaport», Ολέγκ Παντελέγιεφ, η «Αεροφλότ» αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς και σύντομα δεν θα είναι αρκετή για τον αερομεταφορέα μόνο η νότια ζώνη του αεροδρομίου.
Υπενθυμίζεται ότι τον Οκτώβριο 2012, η «Αεροφλότ» και το Σερεμέτιεβο υπέγραψαν συμφωνία, με την οποία παραδόθηκε προς χρήση για τις πτήσεις του αερομεταφορέα, καθώς και στις θυγατρικές και συνεργάτες της ρώσικης εταιρείας στη συμμαχία Sky Team, το σύνολο των υποδομών του Νότιου τερματικού συγκροτήματος του Σερεμέτιεβο. Η Ομοσπονδιακή Αντιμονοπωλιακή Υπηρεσία (FAS), θεώρησε τη συμφωνία ως παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας και διερεύνησε την υπόθεση. Γι' αυτό, επιβλήθηκε στο αεροδρόμιο πρόστιμο 3,33 χιλιάδες δολάρια.
Το Terminal B
Το Terminal B του αεροδρομίου Σερεμέτιεβο λειτούργησε για πρώτη φορά το 1964 και είχε σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί 4 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου τερματικού σταθμού D το 2009, δημιουργήθηκε πρόβλημα με την «απόδοση» του παλαιού τερματικού σταθμού. Για να λυθεί το πρόβλημα, είχε προγραμματιστεί η προσέλκυση εταιρειών χαμηλού κόστους. Έτσι, εγκαταστάθηκε η εταιρεία χαμηλού κόστους «Avianova», η οποία το 2011 χρεωκόπησε. Από τότε το Terminal Β, πρακτικά σταμάτησε να λειτουργεί.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου