- Αντιμισθία Αντιδημάρχων.
Όπως είναι γνωστό, από 1.1.2013,
μειώνεταιο αριθμός των αντιδημάρχων που θα λαμβάνουν αντιμισθία. Ειδικότερα:
Από το σύνολο των
αντιδημάρχων σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 59 του
ν. 3852/2010, ο αριθμός των δικαιουμένων αντιμισθία
ορίζεται ως εξής:
Σε δήμους με αριθμό αντιδημάρχων έως δύο (2) δικαιούται αντιμισθίας ο ένας (1), έως τέσσερις (4) δικαιούνται αντιμισθίας οι δύο (2), έως πέντε (5) οι τρεις (3), έως έξι (6) οι τέσσερις (4), έως οκτώ (8) οι πέντε (5), έως εννέα (9) οι έξι (6), από δέκα (10) έως δώδεκα (12) οι επτά (7) και από δεκατρείς (13) και άνω οι οκτώ (8).
Σε δήμους άνω των 200.000 κατοίκων το σύνολο των αντιδημάρχων δικαιούται αντιμισθίας.
Οι ανωτέρω αντιδήμαρχοι οι οποίοι δικαιούνται αντιμισθίας ορίζονται με την απόφαση του άρθρου 59 παρ. 6 του ν. 3852/2010. (παρ.3ε και 3στ του άρθρου 3 του Ν.4051/2012)
Σε δήμους με αριθμό αντιδημάρχων έως δύο (2) δικαιούται αντιμισθίας ο ένας (1), έως τέσσερις (4) δικαιούνται αντιμισθίας οι δύο (2), έως πέντε (5) οι τρεις (3), έως έξι (6) οι τέσσερις (4), έως οκτώ (8) οι πέντε (5), έως εννέα (9) οι έξι (6), από δέκα (10) έως δώδεκα (12) οι επτά (7) και από δεκατρείς (13) και άνω οι οκτώ (8).
Σε δήμους άνω των 200.000 κατοίκων το σύνολο των αντιδημάρχων δικαιούται αντιμισθίας.
Οι ανωτέρω αντιδήμαρχοι οι οποίοι δικαιούνται αντιμισθίας ορίζονται με την απόφαση του άρθρου 59 παρ. 6 του ν. 3852/2010. (παρ.3ε και 3στ του άρθρου 3 του Ν.4051/2012)
Επίσης, στους αντιδημάρχους
όλων των δήμων που είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ. ή υπάλληλοι
κρατικών Ν.Π.Ι.Δ. και δημοσίων επιχειρήσεων ή άλλων επιχειρήσεων τη διοίκηση
των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος,
καθώς και σε εκείνους που είναι υπάλληλοι λοιπών Ν.Π.Ι.Δ., χορηγείται άδεια
άνευ αποδοχών για όλο το διάστημα της θητείας τους. (παρ.1 άρθρο 93 Ν.3852/2010,
όπως ισχύει)
Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι εάν ένας αντιδήμαρχος είναι π.χ. δημόσιος
υπάλληλος και είναι μεταξύ των αντιδημάρχων που δεν λαμβάνουν αντιμισθία, από
1.1.2013, δεν θα λαμβάνει ούτε τις αποδοχές της θέσης του, καθώς του χορηγείται
υποχρεωτικά άδεια άνευ αποδοχών. Δεν θα λαμβάνει δηλαδή ούτε αντιμισθία, ούτε
αποδοχές. Τα ανωτέρω τα επιβεβαιώσαμε τηλεφωνικά με το Υπουργείο Εσωτερικών (κ.
Σιδηρόπουλος).
ΝΟΜΟΣ 3852/2010
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε
ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΑΙΡΕΤΩΝ
‘Αρθρο 92
Αντιμισθία αιρετών
«1. Οι
δήμαρχοι, οι αντιδήμαρχοι όπως ορίζονται στην παρούσα παράγραφο και οι πρόεδροι
δημοτικών συμβουλίων, λαμβάνουν αντιμισθία η οποία καταβάλλεται από το δήμο.
Από το σύνολο των αντιδημάρχων σύμφωνα με τις
παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 59 του ν. 3852/2010, ο αριθμός των δικαιουμένων
αντιμισθία ορίζεται ως εξής:
Σε δήμους με αριθμό αντιδημάρχων έως δύο (2)
δικαιούται αντιμισθίας ο ένας (1), έως τέσσερις (4) δικαιούνται αντιμισθίας οι
δύο (2), έως πέντε (5) οι τρεις (3), έως έξι (6) οι τέσσερις (4), έως οκτώ (8) οι πέντε (5), έως
εννέα (9) οι έξι (6), από δέκα (10) έως δώδεκα (12) οι επτά (7) και από
δεκατρείς (13) και άνω οι οκτώ (8).
Σε δήμους άνω των 200.000 κατοίκων το σύνολο
των αντιδημάρχων δικαιούται αντιμισθίας.
Οι ανωτέρω αντιδήμαρχοι οι οποίοι δικαιούνται
αντιμισθίας ορίζονται με την απόφαση του άρθρου 59 παρ. 6 του ν. 3852/2010.»
*** Η
παράγραφος 1 αντικαταστάθηκε ως άνω με την παράγραφο 3ε΄ άρθρου 3 Ν.4051/2012,ΦΕΚ
Α 40,29.2.2012. Έναρξη ισχύς από 1.1.2013.
στ. Ημερομηνία έναρξης ισχύος της παραγράφου 1
του άρθρου 92 του ν. 3852/2010, όπως
τροποποιείται
με την προηγούμενη υποπαράγραφο ε`, ορίζεται η 1.1.2013.
1. Οι
δήμαρχοι, οι Αντιδήμαρχοι και οι πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων, Λαμβάνουν
Αντιμισθία η οποία καταβάλλεται από το δήμο.
2. Η
Αντιμισθία των δημάρχων σε δήμους με πληθυσμό άνω των εκατό χιλιάδων (100.000)
κατοίκων είναι ισόποση με το σύνολο των πάσης φύσεως αποδοχών του Γενικού Γραμματέα
Υπουργείου, των δημάρχων των δήμων με πληθυσμό από είκοσι χιλιάδες (20.000) έως
εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους είναι ισόποση με το ογδόντα τοις εκατό (80%)
των ανωτέρω αποδοχών και των δημάρχων των δήμων με πληθυσμό κάτω των είκοσι
χιλιάδων (20.000) κατοίκων είναι ισόποση με το εξήντα τοις εκατό (60%) των
ανωτέρω αποδοχών.
***
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Κατά την παράγραφο 3α΄άρθρου 3 Ν.4051/2012,ΦΕΚ Α 40/29.2.2012.
"3.α.
Η αντιμισθία των δημάρχων και περιφερειαρχών που προβλέπεται στις διατάξεις των
άρθρων 92 παρ. 2 και 181 παρ. 2 του ν. 3852/2010 (Α` 87) μειώνεται κατά
10%".
3. Οι Αντιδήμαρχοι λαμβάνουν το πενήντα τοις
εκατό (50%) της Αντιμισθίας που αναλογεί στο δήμαρχο, ενώ οι πρόεδροι των
δημοτικών συμβουλίων λαμβάνουν το σαράντα τοις εκατό (40%) αυτής.
4. Η Αντιμισθία που δικαιούνται τα αιρετά
όργανα των δήμων, τα οποία χαρακτηρίζονται ως Άτομα με Αναπηρίες, σύμφωνα με
τις σχετικές διατάξεις, προσαυξάνεται κατά είκοσι τοις εκατό (20%).
5."Αν η Αντιμισθία δημάρχων, αντιδημάρχων
και προέδρων δημοτικών συμβουλίων της παραγράφου 1 του άρθρου 93 είναι
μικρότερη των, πάσης φύσεως, αποδοχών της θέσης τους, η Αντιμισθία
προσαυξάνεται κατά το ποσό της διαφοράς ως εξής: α) του δημάρχου μέχρι το ύψος των αποδοχών
του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, και
β) του αντιδημάρχου και προέδρου δημοτικού
συμβουλίου μέχρι το ύψος της Αντιμισθίας του οικείου δημάρχου, χωρίς να
υπολογίζεται η προσαύξηση που τυχόν λαμβάνει ο δήμαρχος."
***Η
παρ.5 αντικαταστάθηκε ως άνω με τη παρ.1 του άρθρου 10 του Ν.4018/2011 ΦΕΚ Α
215/30-9-2011
6. Αν οι δήμαρχοι, Αντιδήμαρχοι και πρόεδροι
δημοτικών συμβουλίων έχουν τεθεί σε αργία, την Αντιμισθία τους λαμβάνουν οι
αναπληρωτές τους. Αν ο αναπληρωτής είναι αντιδήμαρχος λαμβάνει Αντιμισθία από
ένα μόνο αξίωμα.
7. Δήμαρχοι που απουσιάζουν δικαιολογημένα,
σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, λαμβάνουν το ήμισυ (1/2) της
Αντιμισθίας. Το υπόλοιπο ήμισυ (1/2) καταβάλλεται στον αντίστοιχο αναπληρωτή.
Αν απουσιάζει αντιδήμαρχος για το ίδιο χρονικό διάστημα, λαμβάνει το ήμισυ
(1/2) της Αντιμισθίας που δικαιούται.
8. Οι δήμαρχοι, οι Αντιδήμαρχοι, καθώς και οι
πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων και οι σύμβουλοι που έχουν περισσότερα από ένα
αξιώματα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση,
λαμβάνουν τις απολαβές μόνο από ένα αξίωμα. Οι ανωτέρω επιλέγουν τις απολαβές
που λαμβάνουν από κάθε αξίωμα με υπεύθυνη δήλωση που υποβάλλεται και στους δύο
φορείς.
Άρθρο 59
Αντιδήμαρχοι
1. Το δήμαρχο επικουρούν οι Αντιδήμαρχοι. Αντιδήμαρχοι
είναι οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας που ορίζει ο δήμαρχος και στους οποίους
μεταβιβάζει την άσκηση αρμοδιοτήτων καθ’ ύλην και κατά τόπο. Οι κατά τόπον Αρμοδιότητες
ασκούνται στα όρια μιας ή περισσότερων δημοτικών ενοτήτων της παρ. 1 του άρθρου
2 του παρόντος.
2. Ο αριθμός των αντιδημάρχων στους δήμους που
προέρχονται από συνένωση κατά τον παρόντα νόμο ορίζεται ως εξής: Σε δήμους με
πληθυσμό έως πέντε χιλιάδες (5.000) κατοίκους ορίζονται έως δύο
(2)Αντιδήμαρχοι, ενώ σε δήμους με πληθυσμό πάνω από πέντε χιλιάδες έναν (5.001)
και έως είκοσι χιλιάδες (20.000) κατοίκους ορίζονται έως τέσσερις (4). Σε
δήμους που έχουν πληθυσμό από είκοσι χιλιάδες έναν (20.001) έως πενήντα
χιλιάδες (50.000) κατοίκους ορίζονται έως πέντε (5)Αντιδήμαρχοι, ενώ σε δήμους από πενήντα
χιλιάδες έναν (50.001) έως εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους ορίζονται έως έξι
(6) Αντιδήμαρχοι. Σε δήμους από εκατό χιλιάδες έναν (100.001) κατοίκους
και άνω ορίζονται έως οκτώ (8)Αντιδήμαρχοι. Ο αριθμός των αντιδημάρχων
αυξάνεται κατά έναν (1), εάν ο αριθμός των δημοτικών ενοτήτων που συνενώθηκαν
είναι από πέντε (5) έως και επτά (7), κατά δύο (2) εάν ο αριθμός των δημοτικών
ενοτήτων είναι από οκτώ (8) έως και εννέα (9) και κατά τρεις (3) εάν ο αριθμός
των δημοτικών ενοτήτων είναι δέκα (10) και ανώτερος.
«Σε
περίπτωση που στους νησιωτικούς δήμους ο αριθμός των αντιδημάρχων που ορίζεται
βάσει του πληθυσμού είναι μικρότερος από τον αριθμό των δημοτικών ενοτήτων,
τότε αυτός προσαυξάνεται ισάριθμα με την επιφύλαξη της παραγράφου 1 του άρθρου
207 του παρόντος.»
*** Το
τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 όπως είχε αντικατασταθεί με την παρ.1 άρθρ.44
Ν.3979/2011,ΦΕΚ Α 138/16.6.2011, (το άρθρο 44 παρ. 1 καταργήθηκε με τη παρ.1
του άρθρου 21 του Ν. 4071/2012 (ΦΕΚ Α΄
85/11.04.2012), αντικαταστάθηκε ως άνω
με τη παρ.2 του άρθρου 3 του Ν. 4071/2012
(ΦΕΚ Α΄ 85/11.04.2012)
3. Ο αριθμός των αντιδημάρχων στους δήμους που
δεν προέρχονται από συνένωση Ο.Τ.Α. κατά τον παρόντα νόμο ορίζεται ως εξής: Σε
δήμους με πληθυσμό έως δύο χιλιάδες (2.000) κατοίκους ορίζεται ένας (1)
αντιδήμαρχος. Στους δήμους με πληθυσμό από δύο χιλιάδες έναν (2.001) έως δέκα
χιλιάδες (10.000) κατοίκους ορίζονται έως δύο (2)Αντιδήμαρχοι. Στους δήμους με
πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν (10.001) έως είκοσι χιλιάδες (20.000) κατοίκους
ορίζονται έως τρεις (3)Αντιδήμαρχοι. Από είκοσι χιλιάδες έναν (20.001) έως
σαράντα χιλιάδες (40.000) κατοίκους ορίζονται έως τέσσερις (4)Αντιδήμαρχοι.
Στους δήμους με πληθυσμό σαράντα χιλιάδες έναν (40.001) κατοίκους έως εκατό
χιλιάδες (100.000) ορίζονται έως πέντε (5)Αντιδήμαρχοι. Στους δήμους με
πληθυσμό εκτατό χιλιάδες έναν (100.001) κατοίκους και άνω που διαιρούνται σε
δημοτικές κοινότητες ο αριθμός των αντιδημάρχων είναι ίσος με τον αριθμό των
δημοτικών κοινοτήτων και μπορεί να αυξηθεί κατά τρεις (3).
***
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Βλ. σχ. και άρθρο 3
Ν.4051/2012,ΦΕΚ Α 40/29.2.2012.
4."Στους αντιδημάρχους, εκτός των καθ’ ύλην
αρμοδιοτήτων, ο δήμαρχος μπορεί να μεταβιβάζει και τις ακόλουθες κατά τόπον
αρμοδιότητες."
***Το
εντός "" πρώτο εδάφιο αντικαταστάθηκε ως άνω με τη παρ.1α του άρθρου
6 του Ν.4071/2012 (ΦΕΚ Α΄
85/11.04.2012)
α) Έχουν την ευθύνη της λειτουργίας των
δημοτικών υπηρεσιών που είναι εγκατεστημένες στη δημοτική ενότητα.
β) Παρακολουθούν την εξέλιξη των έργων και των
εργασιών που εκτελούνται στη δημοτική ενότητα.
γ) Μεριμνούν για την καλή κατάσταση και
λειτουργία του εξοπλισμού που βρίσκεται στη δημοτική ενότητα.
δ) Υπογράφουν με εξουσιοδότηση του δημάρχου,
βεβαιώσεις, πιστοποιητικά και λοιπά διοικητικά έγγραφα που εκδίδονται από τις
δημοτικές υπηρεσίες που λειτουργούν στα όρια της δημοτικής ενότητας.
ε) Συνεργάζονται με τους προέδρους των τοπικών
και δημοτικών κοινοτήτων και τους εκπροσώπους των τοπικών κοινοτήτων για την
επίλυση των προβλημάτων τους.
στ) Ασκούν κάθε άλλη αρμοδιότητα που μπορεί να
τους μεταβιβάζει με απόφαση του ο δήμαρχος, που αφορά τη δημοτική ενότητα.
5. Η Θητεία των αντιδημάρχων δεν μπορεί να
είναι μικρότερη των δυόμισι ετών. Κατά τη διάρκεια της Θητείας τους δεν μπορούν
να εκλεγούν μέλη του προεδρείου του δημοτικού συμβουλίου. Η ανάκληση
αντιδημάρχου πριν τη λήξη της Θητείας του είναι δυνατή με ειδικά αιτιολογημένη
απόφαση του δημάρχου.
6. Η απόφαση του δημάρχου με την οποία
ορίζονται οι Αντιδήμαρχοι και τους Μεταβιβάζονται Αρμοδιότητες κατά την
παράγραφο 1 του παρόντος δημοσιεύεται σε μία τουλάχιστον ημερήσια εφημερίδα
και, αν δεν υπάρχει ημερήσια, σε μία εβδομαδιαία εφημερίδα της πρωτεύουσας του
νομού και αναρτάται και στην ιστοσελίδα του δήμου.
7."Αν ο αντιδήμαρχος απουσιάζει ή
κωλύεται, τις αρμοδιότητες του ασκεί άλλος αντιδήμαρχος που ορίζεται από τον
δήμαρχο ή ο ίδιος ο δήμαρχος."
***Η
παρ.7 αντικαταστάθηκε ως άνω με τη παρ.1β του άρθρου 6 του
Ν.4071/2012 (ΦΕΚ Α΄ 85/11.04.2012)
Αντιμισθία
Αντιδημάρχου
Aν η αντιμισθία δημάρχων, αντιδημάρχων και προέδρων
δημοτικών συμβουλίων της παραγράφου 1 του άρθρου 93 είναι
μικρότερη των, πάσης φύσεως, αποδοχών της θέσης τους, η αντιμισθία προσαυξάνεται
κατά το ποσό της διαφοράς ως εξής:
α) του δημάρχου μέχρι το ύψος των αποδοχών του Γενικού Γραμματέα
Υπουργείου, και
β) του αντιδημάρχου και προέδρου δημοτικού συμβουλίου μέχρι το
ύψος της αντιμισθίας του οικείου δημάρχου, χωρίς να υπολογίζεται η προσαύξηση
που τυχόν λαμβάνει ο δήμαρχος. (παρ.5
άρθρο 92 Ν.3852/2010, όπως τροποποιήθηκε από την παρ
1 του άρθρου 10 του ν. 4018/2011).
Κατά το διάστημα της θητείας των αντιδημάρχων, που
είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ., οι ασφαλιστικές
εισφορές που καταβάλλονται για την ασφάλισή τους υπολογίζονται επί των αποδοχών
της θέσης τους, το τμήμα δε αυτών που αντιστοιχεί στον ασφαλισμένο βαρύνει
τον προϋπολογισμό του οικείου δήμου και δεν παρακρατείται από την αντιμισθία
τους. Ως εκ τούτου στους αντιδημάρχους, των οποίων οι αποδοχές της θέσης
τους είναι υψηλότερες της αντιμισθίας, καταβάλλεται προσαυξημένη αντιμισθία
ίση με τις αποδοχές της οργανικής τους θέσης και μέχρι το όριο των
αποδοχών του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου, χωρίς όμως να επιβληθεί σ’ αυτήν
μείωση κατά το ποσό των ασφαλιστικών εισφορών που αντιστοιχούν στον ασφαλισμένο,
με συνέπεια οι καθαρές απολαβές της αντιμισθίας που εισπράττουν να είναι
τελικά προσαυξημένες κατά το ποσό αυτό σε σχέση με τις καθαρές αποδοχές της
θέσης τους. Αναγκαστικά και νόμιμα του καταβάλλεται μεγαλύτερο καθαρό
ποσό αντιμισθίας από το ποσό των καθαρών αποδοχών της θέσης του.(Ελ.
Συν. Τμ. 1 Πράξη 37/2012)
Στη συγκεκριμένη περίπτωση της ανωτέρω Πράξης, η
αντιμισθία του Αντιδημάρχου διαμορφώνεται ως εξής (δεν είχαν θεσπιστεί τότε
ακόμη οι εισφορές υπέρ ΤΠΔΥ/ΟΑΕΔ, Αλληλεγγύης και παρακράτηση Αλληλεγγύης):
Σύνολο των
ακαθάριστων αποδοχών της οργανικής του θέσης
|
2.794,84
ευρώ
|
Κρατήσεις
εισφορών ασφαλισμένου
|
401,32
ευρώ
|
Καθαρές
αποδοχές της οργανικής του θέσης
|
1.994,89
ευρώ
|
Ακαθάριστες
απολαβές τη αντιμισθίας
|
1.756,825
ευρώ
|
Προσαύξηση
αντιμισθίας
|
1038,015
ευρώ
|
Σύνολο
ακαθάριστης αντιμισθίας
|
2.794,84
ευρώ
|
Κρατήσεις
αντιμισθίας: (21.2%)
|
592,506
ευρώ
|
Καθαρό
ποσό αντιμισθίας
|
2.202,33
ευρώ
(2.794,84
– 592,506 = 2.202,33)
|
Ωστόσο, όπως σας έχουμε ενημερώσει, μετά το
Ν.4093/2012, οι ασφαλιστικές εισφορές της θέσης του αντιδημάρχου δεν βαρύνουν
πλέον το Δήμο, αλλά την αντιμισθία του αντιδημάρχου. Συνεπώς, το ανωτέρω
παράδειγμα διαμορφώνεται ως εξής:
Σύνολο των
ακαθάριστων αποδοχών της οργανικής του θέσης
|
2.794,84
ευρώ
|
Κρατήσεις
εισφορών ασφαλισμένου
|
401,32
ευρώ
|
Καθαρές
αποδοχές της οργανικής του θέσης
|
1.994,89
ευρώ
|
Ακαθάριστες
απολαβές τη αντιμισθίας
|
1.756,825
ευρώ
|
Προσαύξηση
αντιμισθίας
|
1038,015
ευρώ
|
Σύνολο
ακαθάριστης αντιμισθίας
|
2.794,84
ευρώ
|
Κρατήσεις
αντιμισθίας: (21.2%) (Προσοχή! Δεν περιλαμβάνονται παρακράτηση
Εισφοράς Αλληλεγγύης, ΜΤΠΥ, Εισφορές υπέρ ΟΑΕΔ/ΤΠΔΥ – Αλληλεγγύης)
|
592,506
ευρώ
|
Καθαρό
ποσό αντιμισθίας
|
1.801,01
ευρώ
(2.794,84
– 592,506 – 401,32 = 1.801,01)
|
Σύμφωνα με την ανωτέρω Πράξη, προκειμένου να εξευρεθεί
το ποσό της προσαύξησης, που δικαιούται ο αντιδήμαρχος – υπάλληλος,
συγκρίνονται οι ακαθάριστες αποδοχές της θέσης του με την ακαθάριστη
αντιμισθία του. Το αποτέλεσμα της σύγκρισης αυτής (στην περίπτωση που κρίνεται
με την εν λόγω Πράξη) είναι προς όφελος του αντιδημάρχου, διότι οι
ασφαλιστικές εισφορές του καταβάλλονταν από το Δήμο.
Ωστόσο, μετά το Ν.4093/2012 και την αλλαγή που επέφερε
στο θέμα των ασφαλιστικών εισφορών, η σύγκριση αυτή των ακαθάριστων αποδοχών,
φαίνεται, τουλάχιστον στην περίπτωση του ανωτέρω παραδείγματος (το
οποίο δεν είναι απαραίτητο ότι είναι ο κανόνας), να ζημιώνει τον
αντιδήμαρχο, καθώς το καθαρό ποσό της αντιμισθίας που του καταβάλλεται είναι
μικρότερο των καθαρών αποδοχών που λάμβανε από τη θέση του ως υπάλληλος.
Τίθεται, επομένως, το ερώτημα κατά ποσό το αποτέλεσμα
αυτό εξυπηρετεί τη δικαιολογητική βάση της προεκτιθέμενης διάταξης περί
προσαύξησης αποδοχών, το ότι δηλαδή αυτή χορηγείται, σύμφωνα με την ανωτέρω
πράξη του Ελ.Συνεδρίου, «ώστε να παρέχεται κίνητρο στα πρόσωπα αυτά να
συμμετέχουν ως αιρετά όργανα στην διαχείριση των τοπικών υποθέσεων».
Το εν λόγω ερώτημα, όπως είναι αναμενόμενο, δεν έχει
απαντηθεί μέχρι σήμερα με κάποια Πράξη του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθώς στο
ανωτέρω παράδειγμα, τυγχάνει, εν τέλει, η καθαρή αντιμισθία του αντιδημάρχου να
είναι μεγαλύτερη από τις καθαρές αποδοχές του ως υπαλλήλου. Ποιο κίνητρο, όμως,
παρέχεται σε κάποιον υπάλληλο να συμμετέχει ως αιρετός, όταν οι καθαρές
μηνιαίες αποδοχές του, δηλαδή η αντιμισθία του, θα είναι μικρότερη από τις
καθαρές μηνιαίες αποδοχές του ως υπαλλήλου;
Πρέπει, βέβαια, να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο ότι ναι
μεν η καθαρή αντιμισθία του θα είναι μικρότερη, αλλά, όπως προκύπτει από τον
ανωτέρω πίνακα, ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι οι κρατήσεις ύψους 21,2%, που
γίνονται στην αντιμισθία του, ουσιαστικά δηλαδή η παρακράτηση φόρου 20% που
γίνεται στο ακαθάριστο ποσό της αντιμισθίας, η οποία, όμως, θα τους συμψηφιστεί
μετά την υποβολή της φορολογικής δήλωσής τους.
Σημειώνεται ότι γίνεται γενικά δεκτό ότι σε περίπτωση
αναφοράς του Νόμου σε «αποδοχές», νοούνται οι μικτές αποδοχές και όχι οι
καθαρές αποδοχές, για τις οποίες πρέπει να γίνεται ρητή αναφορά.πηγή ΔΗΜΟΣ ΝΕΤ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου