Web Informer Button

Οι άλλες μας ιστοσελίδες.

www.smart-press.gr

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη .!!
========================================

Τι είδους Δήμο και δημοτικό συμβούλιο θέλουμε;

του Σπύρου Κουζινόπουλου

Σύμφωνα με το άρθρο 5 του Πρότυπου κανονισµού λειτουργίας δηµοτικού συµβουλίου (απόφαση Υπουργού Εσωτερικών υπ’ αριθµ. 16852/6-4-2011, ΦΕΚ 661/τ.Β΄/20-6-20111) «Οι συνεδριάσεις του ∆ηµοτικού Συµβουλίου είναι δηµόσιες. Αποτέλεσμα του δηµόσιου χαρακτήρα των συνεδριάσεων του ∆ηµοτικού Συµβουλίου, είναι η παρουσία των φορέων της τοπικής κοινωνίας καθώς και πολιτών στις συνεδριάσεις του». Κατά ανεξήγητο τρόπο και διεκδικώντας πανελλήνια πρωτοτυπία, η διοίκηση του δήμου Θερμαϊκού επιμένει πεισματικά οι συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου να γίνονται μεσημέρι.
Συνέπεια αυτής της τακτικής, είναι όχι μόνο να μην υπάρχουν πολίτες στο ακροατήριο, αλλά να απουσιάζουν και δημοτικοί σύμβουλοι, οι οποίοι την ώρα εκείνη πρέπει να βρίσκονται στις εργασίες τους.
Οι δύο μέχρι τώρα συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, με ώρα έναρξης στις 2 μ.μ., πραγματοποιήθηκαν κατά παράβαση του άρθρου 4, παράγραφος 3 του ισχύοντος κανονισμού, που ορίζει ρητά ότι «οι συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου διεξάγονται, εκτός εξαιρέσεων, κατά τις απογευματινές έως βραδινές ώρες». Η διατύπωση εκείνη δεν είχε γίνει αυθαίρετα, αλλά κατ΄εφαρμογή του «Προτύπου Κανονισμού Λειτουργίας του Δημιοτικού Συμβουλίου», όπως περιλαμβάνεται στο άρθρο 67, παρ. 9 του Ν.3852 του 2010 και επαναλήφθηκε στην με Αριθ. Πρωτ.: 30565 που εξέδωσε το υπουργείο Εσωτερικών στις 6 Αυγούστου 2014.
Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θερμαϊκού, στις 30 Σεπτεμβρίου 2014, επισημάναμε στη διοίκηση του δήμου και το προεδρείο ότι η συνεδρίαση τέτοια «βάρβαρη» ώρα - κατά την οποία και οι εργαζόμενοι δημοτικοί σύμβουλοι δυσκολεύονται αλλά και η δημοσιότητα της συνεδρίασης δεν επιτυγχάνεται – γίνεται κατά παράβαση του ισχύοντος κανονισμού. Και τότε, ως εκ θαύματος, λάβαμε μέσα στο Σαββατοκύριακο με e-mail, «σχέδιο Κανονισμού Δημοτικού Συμβουλίου», όπου το «απογευματινές και βραδινές ώρες» που ορίζει ο ισχύον κανονισμός και το υπουργείο Εσωτερικών, τροποποιείται και γίνεται αυθαίρετα «μεσημεριανές και απογευματινές ώρες».
Απευθυνθήκαμε σε δεκάδες δήμους όλης της χώρας ζητώντας πληροφορίες για την ώρα διεξαγωγής των συνεδριάσεων του δημοτικού τους συμβουλίου. Κανένα άλλο ΔΣ, δεν συνεδριάζει μεσημέρι, πλην του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης. Το οποίο όμως αφενός έχει στην Ημερήσια Διάταξή του εκατοντάδες θέματα κάθε φορά (στη συνεδρίαση της 15ης Οκτωβρίου 2014 ασχολήθηκε με… 158 θέματα), με συνέπεια οι συνεδριάσεις του να διαρκούν έως τις πρώτες πρωϊνές ώρες. Και αφετέρου, δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα δημόσιου χαρακτήρα, δεδομένου ότι οι πολύωρες συνεδριάσεις του Δ.Σ. μεταδίδονται απευθείας «ζωντανά» μέσω της Δημοτικής Τηλεόρασης Θεσσαλονίκης ΤV-100 και μπορούν να τις βλέπουν όχι μόνο οι δημότες της Θεσσαλονίκης αλλά όλοι οι κάτοικοι των περιοχών της Κεντρικής Μακεδονίας, όπου έχουν εμβέλεια οι πομποί του.
Αντιθέτως, δεν βρήκαμε άλλο δημοτικό συμβούλιο της χώρας που να γίνονται μεσημεριάτικα οι συνεδριάσεις του, όπως επιμένει η διοίκηση του δήμου Θερμαϊκού. Παραθέτουμε ενδεικτικά τους υπόλοιπους δήμους του Πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και της υπόλοιπης Βόρειας Ελλάδας και τις ώρες που πραγματοποιούνται οι συνεδριάσεις των δημοτικών τους συμβουλίων:
Δήμος Θέρμης ώρα 19:00, Καλαμαριάς 20:30, Αμπελοκήπων-Μενεμένης 20:00, Νεάπολης-Συκεών 19:00, Κορδελιού-Ευόσμου 18:30, Πυλαίας-Χορτιάτη 20:00, Παύλου Μελά 20:00, Λαγκαδά 18:30, Χαλκηδόνας 20:00, Αξιού 19:00. Και ευρύτερα: Αμυνταίου 18:30, Βέροιας 19:00, Γρεβενών 19:00, Δοξάτου 18:30, Δράμας 19:30, Έδεσσας 19:00, Καβάλας 19:00, Κοζάνης 20:00,  Προποντίδας 19:00, Κατερίνης 19:00, Καστοριάς 20:00, Κιλκίς 19:00, Νάουσας 18:00, Πέλλας 19:30, Πολυγύρου 19:00, Σερρών 21:00 κλπ.
Προς τι λοιπόν αυτή η επιμονή της διοίκησης του δήμου Θερμαϊκού να γίνονται οι συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου το μεσημέρι, χωρίς την παρουσία των δημοτών αλλά και όσων δημοτικών συμβούλων είναι εργαζόμενοι; Τι προσπαθούν να αποφύγουν; Τον έλεγχο; Τον δημόσιο διάλογο; Τη διαφάνεια;
Θέλουμε να υπενθυμίσουμε αυτά που αναφέρονται στην αιτιολογική έκθεση του Δημοτικού Κώδικα για την εισαγωγή θεσμών τοπικής δημοκρατίας στους δήμους της χώρας, με γνώμονα την ανάπτυξη της άμεσης δημοκρατίας σε τοπικό επίπεδο και την ενεργοποίηση του πολίτη στο πλαίσιο των τοπικών κοινωνιών. Τονίζεται λοιπόν ότι πρέπει να λειτουργεί ένα «σύστημα θεσμών συμμετοχής των πολιτών στη διαμόρφωση των αποφάσεων που λαμβάνουν τα δημοτικά και κοινοτικά συμβούλια. Στους θεσμούς αυτούς εντάσσεται και η απαίτηση να διαβουλεύονται τα όργανα λήψης αποφάσεων με συλλογικούς φορείς και ενδιαφερόμενες ομάδες του πληθυσμού, ενώ παράλληλα διαμορφώνεται περιβάλλον κοινωνικού ελέγχου της τοπικής εξουσίας με το δικαίωμα των δημοτών και των κατοίκων να υποβάλλουν αναφορές και ερωτήσεις προς τα όργανα του Δήμου».

Πως λοιπόν θα γίνεται η διαβούλευση των δημοτών με τη διοίκηση του δήμου και το δημοτικό συμβούλιο, όταν η ώρα των συνεδριάσεών του είναι αποτρεπτική; Αυτό θα πρέπει να το σκεφθούν καλά όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι και πρωτίστως η δημοτική αρχή αλλά και ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου. Εκτός και αν θέλουμε ένα δήμο κλεισμένο σε γυάλα, μακριά από τους πολίτες.

{Ενημέρωση}

    Παρακαλώ κατά την αναδημοσίευση να αναγράφετε την πηγή με ενεργό σύνδεσμο προς το tsounami
    Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος απαγορεύεται ρητά η αναδημοσίευση, αντιγραφή, διασκευή ή αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο του περιεχομένου του παρόντος Ιστολογίου, χωρίς την παραπομπή στην πηγή (Νόμος 2121/1993).
    copyright: Tsounami 2017