Web Informer Button

Οι άλλες μας ιστοσελίδες.


Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη .!!
========================================

Χωρίς εξειδίκευση.

Για το γενικό γραμματέα της Ένωσης Εστατόρων Ψητοπωλών Θεσσαλονίκης Παντελή Σαμλίδη, η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει αρκετό κόσμο στη φθηνή διασκέδαση. «Οι περισσότεροι βλέπουν τις ταβέρνες και τα καφέ ως τη μοναδική λύση για να ξεφύγουν από την καθημερινότητα τους», αναφέρει χαρακτηριστικά. Όπως ο ίδιος επισημαίνει, τα στοιχεία της Ένωσης δείχνουν ότι η άνοδος που παρουσιάζουν τα καταστήματα εστίασης στην περιοχή του κέντρου της Θεσσαλονίκης είναι εντυπωσιακή. 
«Σύμφωνα με πληροφορίες που έχει η Ένωση μας η αύξηση των καταστημάτων αγγίζει το 30% στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Πρέπει να πούμε βέβαια ότι στα αντίστοιχα καταστήματα στις συνοικίες ισχύει το ακριβώς αντίθετο, με τα λουκέτα να έχουν αυξηθεί», σημειώνει ο κ. Σαμλίδης. Στην ερώτηση για το εάν όσοι ανοίγουν τέτοιου είδους επιχειρήσεις, έχουν και την ανάλογη τεχνογνωσία για να το πραγματοποιήσουν, ο γ.γ. της Ένωσης Εστιατόρων είναι κάθετος. «Κατά την προσωπική μου άποψη, πολλοί είναι αυτοί που προχωρούν στο άνοιγμα τέτοιων επιχειρήσεων χωρίς να έχουν αρκετές γνώσεις για το αντικείμενο», αναφέρει. Όπως τονίζει ο κ. Σαμλίδης, αρκετοί είναι αυτοί που οδηγούνται στην απόφαση να ασχοληθούν με το επιχειρείν της… γαστρονομίας λόγω της οικονομικής δυσπραγίας και της δυσκολίας εύρεσης εργασίας. «Βλέπουν ότι μαγαζιά που έχουν ως αντικείμενο το φαγητό και τον καφέ μπορούν να μαζέψουν εύκολα κόσμο και επιλέγουν να ανοίξουν τέτοιου είδους καταστήματα. Αυτό όμως θα πρέπει να καταλάβουν ότι είναι αποτέλεσμα προσπαθειών χρόνων», επισημαίνει ο Παντελής Σαμλίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ραγδαία επέκταση των επιχειρήσεων εστίασης σε συνδυασμό με την επιχειρηματική άγνοια πολλών, θα έχει ως αποτέλεσμα σε λίγο καιρό να μετράμε αρκετά λουκέτα. «Τα καταστήματα εστίασης κρίνονται από τον ίδιο τον πελάτη. Είναι αρκετοί αυτοί που πιστεύουν ότι βάζοντας λίγο γκλάμουρ μπορούν να προσεγγίσουν κόσμο. Όμως κατά την άποψη μου τα καταστήματα τα κάνουν οι άνθρωποι που τα δημιουργούν και αυτό έχω δει τα χρόνια που δραστηριοποιούμαι στο συγκεκριμένο χώρο», εξηγεί ο κ. Σαμλίδης.

«Θα… κλείσουν και τα καφέ!»

Τη μοίρα των εμπορικών επιχειρήσεων αναμένεται να έχουν τα εστιατόρια και τα καφέ που ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια στο κέντρο της πόλης, σύμφωνα με το πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Κώστα Χατζαρίδη. «Η νοοτροπία που επικρατεί, κακώς τα τελευταία χρόνια στην πόλη, είναι να μη χάσει τον τίτλο της φραπεδούπολης και για αυτό πολλοί έχουν στραφεί σε επιχειρήσεις εστίασης που αφορούν κυρίως τον καφέ», σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΣΘ, διευκρινίζοντας ότι τη μερίδα του λέοντος στις επιχειρήσεις αυτές τις έχουν οι καφετέριες, παρά τα εστιατόρια. «Η λογική που ισχύει είναι να συντηρούνται τα συγκεκριμένα καταστήματα από νεαρό κόσμο. Όμως δεν είναι δυνατό να πιστεύουν κάποιοι ότι τα καταστήματα αυτά μπορούν να συντηρηθούν από το φοιτητόκοσμο της πόλης, την ώρα που οι σπουδές για πολλούς νέους είναι είδος πολυτελείας», υποστηρίζει. Όμως κατά τον κ. Χατζαρίδη το εν λόγω φαινόμενο είναι παροδικό. «Η αγορά ακολουθεί μια φθίνουσα πορεία. Αργά ή γρήγορα τα καταστήματα εστίασης θα παρουσιάσουν και αυτά πτώση». Σύμφωνα με τον ίδιο, η κατάσταση που επικρατεί στο κέντρο της πόλης κάθε άλλο παρά σωστή είναι, οδηγώντας μάλιστα την εμπορική κίνηση της Θεσσαλονίκης σε πλήρη απαξίωση. «Δεν είναι λογικό για κάθε εμπορική επιχείρηση που κλείνει να ανοίγει ένα καφέ», καταλήγει ο πρόεδρος του ΕΣΘ.

Η ελπίδα του ΦΠΑ

Στο μεταξύ, το τελευταίο κάστρο που κρατά ζωντανό για τους επιχειρηματίες της εστίασης το φόβο του λουκέτου, δεν είναι άλλος από τον υψηλό ΦΠΑ, που παραμένει στο 23%. Τα πρώτα αισιόδοξα μηνύματα για πτώση του ΦΠΑ ήρθαν από την κυβέρνηση, αφού στην ατζέντα των συζητήσεων με την τρόικα βρέθηκε και ο φάκελος της πτώσης του στην εστίαση. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες, στην κυβέρνηση θεωρούν δεδομένο ότι ο ΦΠΑ στις αρχές καλοκαιριού θα βρεθεί από το 23% στο – κατά πάσα πιθανότητα – 13%. Το θέμα ωστόσο είναι αν και κατά πόσο αυτή η μείωση θα σταθεί ικανή να αποφέρει τα οφέλη στα οποία έχει επενδύσει η ελληνική πλευρά. «Η μείωση του ΦΠΑ στο 13% θεωρείται επιβεβλημένη. Είναι η αιτία για την οποία πολλοί επιχειρηματίες του κλάδου αποφασίζουν να κατεβάσουν τα ρολά στο κατάστημα τους», επισημαίνει ο Παντελής Σαμλίδης. Μάλιστα όπως ο ίδιος αναφέρει, σε περίπτωση που ο ΦΠΑ «πέσει» στο 13% τότε θα μπορεί να συντελεστεί και ένας εσωτερικός φορολογικός έλεγχος μεταξύ των επιχειρηματιών. «Εάν ο ΦΠΑ βρεθεί στο 13%, που πάλι δεν πρέπει να θεωρείται χαμηλό ποστόστο, εμείς οι ίδιοι οι επιχειρηματίες θα καταγγέλουμε όσους φοροδιαφεύγουν», υπογραμμίζει.

Λύση ή όχι το franchise;

Εκτός των μεμονωμένων επιχειρήσεων εστίασης, πολλοί είναι οι επιχειρηματίες που επιλέγουν να δραστηριοποιηθούν μέσω επιχειρήσεων franchise, θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο μπορεί να είναι μια ασφαλής λύση η οποία θα μπορέσει να τους αποφέρει κέρδη. Ωστόσο και σε αυτόν τον τομέα οι απόψεις για το εάν τελικά οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις μπορούν να ευνοήσουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς του εκάστοτε επιχειρηματία, είναι διχασμένες. «Θα έλεγα κατά την προσωπική μου άποψη ότι το franchise στις περισσότερες περιπτώσεις ότι είναι φούσκα», μας λέει ο Παντελής Σαμλίδης, του οποίου η επιχείρηση εστίασης δραστηριοποιείται εδώ και πολλά χρόνια στη παραδοσιακή ελληνική κουζίνα. Όπως ο ίδιος επισημαίνει, «δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις επιχειρήσεων franchise στη Θεσσαλονίκη που άλλαξαν πολλές φορές χέρια γιατί δεν μπορούσαν να συντηρηθούν ή ακόμα έφτασαν και στο λουκέτο», αναφέρει χαρακτηριστικά.

{Ενημέρωση}

    Παρακαλώ κατά την αναδημοσίευση να αναγράφετε την πηγή με ενεργό σύνδεσμο προς το tsounami
    Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος απαγορεύεται ρητά η αναδημοσίευση, αντιγραφή, διασκευή ή αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο του περιεχομένου του παρόντος Ιστολογίου, χωρίς την παραπομπή στην πηγή (Νόμος 2121/1993).
    copyright: Tsounami 2019
TSOUNAMI